Do uruchomienia płatności powtarzalnych BLIK wystarczy podanie kodu BLIK i potwierdzenie utworzenia płatności powtarzalnej w aplikacji banku. Bank na podstawie wcześniej wyrażonej zgody będzie pobierał opłaty automatycznie podczas przejazdu przez bramki poboru opłat.

Autopay wdraża płatności powtarzalne BLIK w swojej aplikacji

Na ten moment usługa jest dostępna dla klientów banku PKO BP, Santander, Millennium, ING oraz banków zrzeszonych w SGB (Spółdzielcza Grupa Bankowa). Planowane jest jednak rozszerzenie oferty o kolejne banki obsługujące BLIK.

W komunikacie czytamy, że wprowadzenie płatności powtarzalnych BLIK ma ułatwić proces rejestracji nowych użytkowników w aplikacji Autopay. Z nowej opcji płatniczej mogą korzystać także dotychczasowi użytkownicy. Płacić w ten sposób można za przejazdy autostradami, gdzie obowiązuje videotolling (elektroniczne odczytywania tablic, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach poboru opłat) oraz za winiety autostradowe obowiązujące w innych krajach europejskich.

Z rozwiązań mobilnych Autopay korzysta 2,5 mln osób. Spółka umożliwia zakup winiet cyfrowych do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii.

Ostatnio pisaliśmy, że Allianz Polska udostępnił klientom sześciu banków możliwość opłacania składek powtarzalnych BLIKIEM. Taką opcję zyskali posiadacze większości indywidualnych ubezpieczeń na życie, którzy płacą składki co miesiąc, co kwartał lub co rok. Usługę można aktywować w serwisie Mój Allianz.

Płatności powtarzalne BLIK udostępnił także Nest Bank. Zanim sklep lub inny usługodawca zacznie pobierać płatność klient wyraża zgodę w aplikacji banku na zainicjowanie transakcji – zgodę może też w każdej chwili wycofać. W zależności od danego sklepu lub usługodawcy, płatności cykliczne mogą być pobierane całkowicie automatycznie lub mogą wymagać potwierdzenia przez klienta w aplikacji.

Z kolei w kontekście Autopay warto przypomnieć, że fintech rozpoczyna pilotaż HandGo – systemu do zakupów biometrycznych przy użyciu dłoni. Ma to być pierwsza tego typu usługa dostępna na polskim rynku. Specjalny skaner funkcjonuje podobnie jak terminal płatniczy. Różnica polega na tym, że w przypadku HandGo przykładamy dłoń, a nie kartę czy telefon. Po zeskanowaniu, sprzedawca otrzymuje środki z karty, która jest podpięta w aplikacji Autopay.