Za zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami online będzie odpowiedzialna spółka z grupy kapitałowej Poczty Polskiej – Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Powstanie aplikacja mobilna Poczty Polskiej

Klienci Poczty Polskiej zyskają oprogramowanie do obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od ich nadania, przez śledzenie, po odbiór w automatach paczkowych. Nowa funkcja zostanie udostępniona zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w panelu dostępnym na komputerach.

Spółka w ramach nowego software zaoferuje również możliwość szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich. Poczta Polska docelowo planuje wprowadzić także realizację e-usług.

– Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami online, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się e-commerce. Już wkrótce nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru – zaznacza Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska pragnie podwoić przychody z segmentu KEP, ma pomóc w tym cyfryzacja. W komunikacie czytamy, że w ciągu najbliższych 3 lat, zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld PLN na inwestycje w automatyzację i informatyzację.  Jednym z ostatnich sukcesów spółki jest nawiązanie współpracy z Amazonem. Poczta Polska znalazła się w wąskim gronie przewoźników obsługujących usługę Amazon Prime.