Jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Zgodnie z przyjętymi założeniami celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów spółki z tego segmentu. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na rynku e-commerce to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę w tym obszarze działalności biznesowej – czytamy w komunikacie.

Przesyłki zamówione w ramach Amazon Prime dostarczy Poczta Polska

Amazon Prime to usługa subskrypcji która, w zamian za opłatę miesięczną, oferuje darmową i szybką dostawę milionów produktów, nawet następnego dnia, bez minimalnej kwoty zamówienia, m.in. do domu i punktów odbioru. Umożliwia również dostęp do rozrywki – filmów i seriali, darmowych gier na PC, materiałów in-game i darmowej comiesięcznej subskrypcji kanału Twitch. Usługa daje także możliwość udziału w corocznym wydarzeniu Prime Day.

Za roczną subskrypcję Amazon Prime trzeba zapłacić 49 PLN rocznie, co daje około 4 zł miesięcznie. Dla porównania Allegro Smart – czyli abonament na darmowe dostawy – także kosztuje 49 PLN. Amazon dokłada do tego jeszcze dostęp do serwisu streamingowego i gamingowego.