Od września 2024 roku klienci detaliczni Banku Millennium zyskują możliwość skorzystania z nowego narzędzia umożliwiającego zdalne potwierdzanie tożsamości i podpisywanie dokumentów online – bez drukowania, skanowania, wysyłania ich pocztą czy przechowywania w formie papierowej – czytamy w komunikacie.
mSzafir dostępny zdalnie dla klientów Banku Millennium
Aby skorzystać z podpisu elektronicznego mSzafir, wystarczy komputer lub telefon z dostępem do internetu. Klienci Banku Millennium, zainteresowani podpisem elektronicznym, mogą kupić go na stronie internetowej KIR. Aby podpisać dokument mSzafirem, potwierdzają tożsamość w swojej bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych: Millenet lub aplikacji mobilnej Bank Millennium.
E-podpis można nabyć w wariancie jednorazowym, który umożliwia podpisanie pojedynczego dokumentu albo długoterminowym – na rok lub na dwa lata, z wybranym limitem podpisów. Każdy podpis złożony na platformie mSzafir jest dodatkowo zabezpieczony kwalifikowanym znacznikiem czasu.
mSzafir nie wymaga instalowania ani konfigurowania dodatkowego oprogramowania czy stosowania sprzętu takiego jak czytniki kart. E-podpis mSzafir dostępny jest na urządzeniach mobilnych zarówno z systemem Android, jak i iOS. Składane za pomocą mSzafir mają moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu oraz są respektowane we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Nabycie podpisu mSzafir w sposób całkowicie zdalny jest możliwe za pośrednictwem sześciu banków: Banku Millennium oraz PKO BP, Inteligo, mBanku, Banku Pekao i ING Banku Śląskiego.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Bank Millennium wprowadził dla swoich klientów firmowych, działających w branży e-commerce, bramkę płatniczą Millennium Pay. Umożliwia ona przyjmowanie w sklepach internetowych płatności w formie elektronicznej. Rozwiązanie powstało we współpracy z PayTel.