W ostatnim czasie PKP Intercity rozszerzyło sieć sprzedaży biletów. Od 31 maja 2022 r. można je kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca br. taka możliwość jest dostępna również w serwisie e-podróżnik.pl.
Coraz więcej biletów kupowanych przez kanały zdalne
W pierwszym półroczu bilety PKP Intercity przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, kupiło 67,6% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – w pierwszym półroczu 2019 r., korzystało z niej 53,8% podróżnych. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne – czytamy w komunikacie.
W serwisie e-podróżnik.pl dostępne są obecnie bilety wielu przewoźników autobusowych i kolejowych. Dzięki temu podróżni korzystający na części trasy z przejazdu pociągiem PKP Intercity, a na drugiej części z usług innego przewoźnika, mogą w jednej transakcji nabyć i opłacić oba bilety.
Z kolei w aplikacji mPay możliwy jest zakup biletów komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach. Dodanie do oferty platformy biletów PKP Intercity to ułatwienie dla podróżnych korzystających z transportu mieszanego.
– Zakup biletu na połączenia PKP Intercity systematycznie staje się coraz prostszy. Dane sprzedażowe pokazują, że klienci chętnie korzystają z dodatkowych możliwości. Cieszymy się, że wprowadzony przez nas nowy model sprzedaży agencyjnej zdaje egzamin. Korzystają na tym podróżni, my i nasi partnerzy. Planujemy dalej rozwijać się w tym kierunku, bo Polacy preferują zakup biletów kolejowych przez kanały zdalne – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
Plany PKP Intercity na najbliższe lata obejmują m.in. wprowadzenie nowoczesnego systemu sprzedaży biletów, uruchomienie programu lojalnościowego i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży. Jeszcze w 2022 roku ma zostać udostępniona nowa aplikacja mobilna PKP Intercity.