– Największą popularnością do tej pory cieszyły się – oprócz oczywiście euro i dolara amerykańskiego – funt brytyjski, korona czeska oraz korona szwedzka. Ponadto można zauważyć, że po pandemiczny zastój szczęśliwie już za nami i Polska z każdym rokiem staje się coraz bardziej atrakcyjna turystycznie – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A.
Co ważne, dla właścicieli firm, poza szerszą akceptacją płatności, korzystanie z tej usługi oznacza dodatkowe korzyści finansowe. Konsument zaś zyskuje pełną transparentność, ponieważ w trakcie płatności na terminalu z uruchomioną funkcją DCC widzi kwotę przewalutowania w odniesieniu do kursów walut Europejskiego Banku Centralnego i to on decyduje o jego zaakceptowaniu i zakończeniu transakcji.
Rośnie liczba turystów w Polsce
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w pierwszym półroczu 2023 roku liczba turystów korzystających z bazy noclegowej w Polsce wzrosła. Ogółem 16,4 mln osób odwiedziło nasz kraj – to wzrost o 7,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku oraz o 3,5 proc. w stosunku do 2019 roku.
Z kolei według badania „Obcokrajowcy o Polsce 2023” Polskiej Organizacji Turystycznej z roku na rok rośnie odsetek osób chcących przyjechać do Polski w ciągu najbliższych 5 lat – tak odpowiedziało 69 proc. badanych (67 proc. wskazań w roku 2022), a jedynie 2 proc. twierdzi, że zdecydowanie nie ma takich planów.
Polacy korzystają z usługi DCC
Jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, zrealizowanego przez Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv, również polskie firmy korzystają z usługi dodatkowej na terminalu płatniczym, jaką jest DCC. Takiej odpowiedzi udzieliło 43 proc. respondentów. Z kolei według danych PolCard from Fiserv najpopularniejsze waluty, które były wymieniane na terminalach marki w ubiegłym roku to euro oraz dolar amerykański.