PayEye to fintech z Wrocławia, który płatność okiem już realizuje pilotażowo we Wrocławiu, ale w kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie. Te plany wpisały się w cel konkursu „Go to brand”, który finansuje promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych.
Fintech PayEye otrzymał dotację od PARP
– Wybraliśmy tęczówkę oka, bo wszelkie badania wskazują, że tęczówka ze względu na swoją niepowtarzalność jest najbezpieczniejszą biometryczną metodą identyfikacji użytkownika. Jesteśmy pierwsi na świecie, bo w finansach, a dokładniej w płatnościach biometrii oka nikt nie wykorzystywał. Mamy poczucie, że możemy stać się polską marką eksportową, która będzie rozpoznawalna na świecie. Dysponujemy autorskim rozwiązaniem, które łączy osiągnięcia nauki z najnowocześniejszą technologią, a więc mamy się czym chwalić – mówi Krystian Kulczycki, prezes PayEye (zdjęcie główne).
Konkursu „Go to brand”, organizowany przez PARP, adresowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Fundusze przeznaczone są na sfinansowanie udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych dodatkowych działaniach promocyjnych. PayEye chce zaznaczyć swoją obecność na najciekawszych przedsięwzięciach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Singapurze. Wybór rynków nie jest przypadkowy i został podyktowany znacznym zapotrzebowaniem w tych krajach na usługi związane z nowoczesnymi metodami płatności bezgotówkowej.
PayEye znalazł się w zestawieniu polskich fintechów, przygotowanym przez Fintek.pl. Akcja ma na celu zebranie w jednym miejscu najbardziej innowacyjnych przedstawicieli polskiego sektora finansów i technologii. Zestawienie polskich fintechów będzie sukcesywnie uzupełniane.