Założony w 2017 roku przez Jakuba Pawelskiego, LiveKid rozwija platformę do zarządzania przedszkolami i żłobkami. Oferuje narzędzia do funkcjonowania placówki oraz komunikacji z rodzicami. W tym obsługę płatności, zarządzanie personelem, zapisy, jadłospis, kartę dziecka, wirtualną tablicę korkową, galerię zdjęć i raporty. LiveKid ma upraszczać też rozliczenia, począwszy od ustalania schematów opłat, poprzez system rozliczeń, aż po mobilne płatności dla rodziców.

Rodzice mają z kolei dostęp do aplikacji mobilnej, która zbiera informację na temat edukacji przedszkolnej i opieki nad ich dziećmi. Dzięki temu mogą opłacić czesne, zgłosić nieobecności, informować o preferencjach żywieniowych i alergiach lub po prostu obserwować aktywność swoich dzieci w ciągu dnia.

Czytaj także: Polska spółka TransactionLink pozyskała 5 mln euro

Polski startup LiveKid pozyskuje 14 mln PLN

Startup LiveKid upraszcza życie ponad 400 tys. rodzicom, których dzieci uczęszczają do ponad 3,5 tys. przedszkoli i żłobków. Firma przetwarza rocznie płatności o wartości ponad 150 mln euro i generuje ponad 3 mln euro rocznych przychodów (ARR). Największe rynki to dla firmy dziś Polska, Hiszpania i Meksyk. Dotychczasowy wzrost LiveKid był przede wszystkim organiczny, ale ostatnio był napędzany także przejęciami – w Kanadzie, Polsce i Hiszpanii, gdzie LiveKid kupił firmę Dinantia – czytamy w komunikacie.

Teraz LiveKid pozyskał ok. 14 mln złotych od Inovo VC, a nowy kapitał przeznaczy na przyspieszenie międzynarodowej ekspansji. Firma będzie kontynuować rozwój na rynkach Europy, ale planuje także ekspansję w Ameryce Łacińskiej.

LiveKid otworzy w roku 2024 biuro w Meksyku, w którym zamierza zatrudnić 20 pracowników. Dołączą do 70-osobowego zespołu pracującego z biur w Hiszpanii i Polsce. Z kolei w Krakowie spółka planuje zatrudnić 10 osób do zespołu engineering – przede wszystkim deweloperów Java.

LiveKid planuje też udostępnić platformę w języku portugalskim (po angielskim, niemieckim, polskim, hiszpańskim i ukraińskim), a w dalszej kolejności – ekspansję w Portugalii i Brazylii.

Najnowsza runda inwestycyjna to dopiero drugie zewnętrzne finansowanie LiveKid, po rundzie finansowania z 2021 roku o wartości 9 mln zł. Wcześniej spółka rozwijała się tylko poprzez reinwestowanie przychodów.