Zowie oferuje sklepom internetowym narzędzia do automatyzacji komunikacji z konsumentami. Startup rozwija autorski silnik AI, który wykrywa powtarzające się zapytania klientów i automatyzuje odpowiedzi na nie, a także dostarcza informacje, które pomagają zespołom obsługi klienta przy bardziej złożonych problemach. Rozwiązanie automatyzuje od 60 do 95% wszystkich zapytań i integruje się z platformami e-commerce takimi jak Zendesk, Shopify, czy Gorgias.

W ciągu nieco ponad 2 lat działalności, startup założony przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka, pozyskał klientów z całego świata, w tym znane marki jak Avon, Empik, Giesswein, InPost, czy L’Oreal. Zowie jest jednym z pierwszych dostawców, który umożliwił automatyzację obsługi klienta przez Instagram dzięki Messenger API. Firma zatrudnia dziś ponad 40 osób, w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku.

Startup Zowie otrzymuje 20 mln złotych

Spółka pozyskała 20 mln zł w rundzie finansowania, której przewodził kalifornijski fundusz Gradient Ventures, a także niemiecki 10x. W rundzie inwestycyjnej udział wzięli także aniołowie biznesu – Jack Altman (CEO Lattice) i Markus Giesswein (CEO Giesswein) oraz fundusz Inovo Venture Partners, dotychczasowy inwestor.

Dzięki pozyskanym środkom Zowie planuje rozwinąć nowe produkty i narzędzia dla e‑commerce, a także przyspieszyć swoją ekspansję w Stanach Zjednoczonych. Startup zamierza powiększyć swój zespół dwukrotnie do końca 2022 roku. W ostatnich miesiącach Zowie wprowadziło też ESOP – program akcji pracowniczych, dzięki któremu członkowie zespołu stają się udziałowcami firmy.

– Wszyscy kupujemy dziś online, a sprzedawcy muszą spełniać wymagania i oczekiwania rosnącej liczbie klientów. Zowie pomaga sklepom nadążyć za rosnącym popytem, ulepszyć ogólne doświadczenie klienta i pomaga w sprawnym rozwiązywaniu bardziej złożonych problemów, z którymi zgłaszają się konsumenci. Klienci uwielbiają i widzą olbrzymią wartość w Zowie. To zasługa między innymi niesłychanie ambitnego zespołu z kompetencjami technologicznymi, który jest skoncentrowany na dostarczaniu wartości dla klientów, a przy tym nie boi się poszukiwać nowych dróg, by osiągać ten cel – mówi Darian Shirazi, General Partner w Gradient Ventures.