Sprzedawcy będą mogli otworzyć własny sklep na platformie, umożliwiając dostęp do swojego asortymentu międzynarodowej bazie klientów. Nowa inicjatywa może być również atrakcyjna dla przedsiębiorców ze względu na proste zasady i elastyczność: brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta oraz brak obowiązku pozostania na platformie – wyjaśnia spółka w informacji prasowej.

AliExpress otwiera się na polskich sprzedawców

Ważnym momentem rozwoju AliExpress było otwarcie w 2021 roku polskiego magazynu we współpracy z Cainiao, logistycznym ramieniem Alibaba Group. Chińska spółka nawiązała również współpracę z InPostu, wprowadzając opcję dostawy do paczkomatu. Teraz AliExpress rozszerza swoją lokalną działalność, oferując polskim firmom nowe możliwości rozwoju i ekspansji na rynki globalne.

W ramach promocji nowej usługi AliExpress zachęca zarówno rozwijające się, jak i ugruntowane polskie firmy do dołączenia do swojej globalnej sieci. AliExpress zaoferuje polskim sprzedawcom również wsparcie marketingowe i biznesowe. Funkcjonalności dostępne na platformie pomogą im w prowadzeniu sklepu, m.in. optymalizując opisy produktów i automatycznie tłumacząc je na 15 języków. System pozwoli także na przejrzyste śledzenie i zarządzanie cenami oraz promocjami – czytamy w komunikacie.

Obecnie AliExpress działa w ponad 100 krajach i regionach, docierając do około 150 mln kupujących. W Polsce konsumenci mogą otrzymać zamówienia transgraniczne w ciągu 7-11 dni roboczych, a zakupy lokalne w ciągu pięciu dni roboczych.

Polscy sprzedawcy mogą zarejestrować się na platformie w tym miejscu: https://www.aliexpress.com/ssr/300000437/pSKcP8HCnG?disableNav=YES&pha_manifest=ssr&_immersiveMode=true

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Komisja Europejska opracowuje plany nałożenia ceł na tanie towary kupowane od chińskich sprzedawców internetowych, w tym Temu, AliExpress i Shein, w celu powstrzymania wzrostu liczby produktów napływających z Państwa Środka. Zdaniem UE nie spełniają one norm Wspólnoty.