Choice QR to startup, który rozwija narzędzie do obsługi i komunikacji klienta w gastronomii. Spółka udostępnia platformę, która umożliwia restauracjom budowę własnej strony internetowej z funkcjami cyfrowego menu, zamówień online, rezerwacji stolików, płatności online za zamówienia w lokalu, a także marketingu restauracji.

Co oferuje startup Choice QR?

Platforma umożliwia gościom rezerwację stolika w lokalu online. Automatycznie i bez konieczności dzwonienia, a więc bez angażowania obsługi. Na miejscu goście restauracji mogą zeskanować kod QR i zapoznać się z menu na ekranach swoich smartfonów, a następnie mogą też złożyć zamówienie do stolika. Na koniec mogą też zapłacić online, kartą, BLIKIEM oraz przez Apple Pay i Google Pay, z opcją doliczenia napiwku.

Choice QR umożliwia też obsługę zamówień w dostawie i na wynos, wraz z płatnościami online. Platforma integruje się też z systemami POS, systemami firm kurierskich (m.in. Stava i Stuart) i umożliwia obsługę sieci restauracji, dzięki automatycznym wypłatom oraz centralnym zarządzaniem menu i polityką cenową.

Spółkę założyli Alex Ilyash (CEO), Robert Novosad (GM w Czechach i regionie CEE), Vladimir Olyanitsky (GM w Ukrainie) i Tomek Woźniak, General Manager odpowiedzialny za Polskę. Woźniak to przedsiębiorca z doświadczeniem w branży foodtech, który wcześniej założył wirtualną stołówkę Lunchspot i Easycatering.

Choice QR planuje ekspansję w Polsce

Startup jest dziś obecny w ponad 7,5 tys. lokali w ponad 20 krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Czechach, Polsce i Ukrainie. Każdego miesiąca menu restauracji w Choice QR otwiera się ponad 4 mln razy, a miesięczna wartość transakcji procesowanych przez system płatności Choice QR to ponad 1 mln euro. W Polsce z platformy korzysta ponad 200 restauracji. To między innymi sieć Trattoria Rucola, Pinsa, Mąka i Woda, Browary Warszawskie, Silk & Spicy, Pizza Lecentato, Restauracja Baczewskich, Whisky Bar, Croque Madame, Hotel Aspen czy Kosmoryba – czytamy w komunikacie.

Teraz Choice QR pozyskał 7 mln zł (1,5 mln USD) w rundzie seed, której przewodził fundusz Presto Ventures. Finansowanie zapewniły też Reflex Capital, J&T Ventures i Purple Ventures oraz brytyjski Seedcamp, znany z inwestycji na wczesnym etapie w odnoszące sukcesy startupy (m.in. w UIPath, Wise, Revolut, Sorare, a w Polsce w Ramp).

Pozyskane środki pomogą przede wszystkim w ekspansji Choice QR w Europie, w tym w Polsce. W ciągu kolejnych 12 miesięcy startup planuje pozyskać w kraju ponad 1000 nowych restauracji.

W tym celu Choice QR planuje powiększenie swojego zespołu. Startup zatrudnia dziś ponad 40 osób w biurach w Pradze, Warszawie i Kijowie, a do końca roku chce zbudować 100‑osobowy zespół. W Polsce Choice QR poszukuje przede wszystkim specjalistów i menedżerów od sprzedaży oraz Customer Success.