Liczba aktywnych aplikacji IKO to już 7,8 mln. Od uruchomienia aplikacji w marcu 2013 roku użytkownicy zalogowali się do niej już ponad 8 mld razy i zrealizowali 2,5 mld transakcji na łączną kwotę 679 mld zł – czytamy w komunikacie.

PKO BP prezentuje wyniki aplikacji mobilnej IKO

W aplikacji IKO można m.in. sprawdzić saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, przelewu split payment, z BLIKA zbliżeniowego oraz z usługi z zakresu płatności odroczonych „PKO Płacę później”.

Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego. W aplikacji działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.

Dodatkowo za pomocą aplikacji użytkownicy m.in. kupują bilety komunikacyjne, opłacają parkowanie i przejazdy autostradami, doładowują telefon, płacą BLIKIEM za zakupy w internecie i zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych.

Ostatnio PKO Bank Polski informował, że z oferty odroczonych płatności „PKO Płacę później” korzysta już 150 tys. klientów. Łączna kwota przyznanych limitów to 123 mln zł, średni aktywny limit to 782 zł na osobę.