W 2024 roku do Programu dołączyło 216 nowych instytucji publicznych. Fundacja wsparła wprowadzenie na rynek 1186 nowych terminali dla instytucji publicznych – do urzędów trafiło 520 terminali. Obecnie najwięcej terminali w instytucjach publicznych znajduje się w Warszawie (270) oraz w powiecie mińskim (253). Natomiast najwyższy wskaźnik liczby terminali w Programie na 1000 mieszkańców odnotowały powiaty hrubieszowski, lipski oraz namysłowski.

Więcej terminali w urzędach. Dane Polski Bezgotówkowej

W ramach Programu Fundacji, urzędy, instytucje samorządowe, a także jednostki zależne od samorządów mogą bezpłatnie wypróbować terminal płatniczy, aplikację płatniczą w telefonie lub możliwość płatności za zobowiązania przez internet. Fundacja pokrywa koszty wdrożenia usług płatniczych oraz obsługi transakcji bezgotówkowych

Instytucje publiczne mogą skorzystać z finansowania w ramach Programu Polska Bezgotówkowa również w rozwiązaniach obsługujących transakcje bez fizycznego użycia kart (punkty online) – w ramach aplikacji mObywatel, usług opłacanych na stronach internetowych instytucji lub poprzez przekierowanie na płatność online np. z wykorzystaniem kodu QR. Każda instytucja publiczna może skorzystać z więcej niż jednego bezpłatnego urządzenia, jeżeli prowadzi więcej niż jeden punkt kasowy.

W komunikacie czytamy, że kolejnym obszarem działań z samorządami ma być propagowanie idei Smart City. Fundacja oferuje wsparcie finansowe na instalację samoobsługowych modułów płatniczych, które mogą być zintegrowane z różnego typu urządzeniami, pracującymi na rzecz instytucji publicznych. Celem jest zwiększenie dostępności bezgotówkowych form płatności w miejscach publicznych.

Fundacja współfinansuje również zakup oraz instalację modułów płatniczych w samoobsługowych automatach i urządzeniach. Przykłady takich urządzeń to opłatomaty urzędowe, parkomaty ,biletomaty czy recyklomaty.