PayU, wiodący operator płatności online, przedstawił wyniki badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.”, które m.in. ujawnia perspektywę e-konsumentów na rolę operatora płatności w e-commerce. Badanie zostało zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.
Na co zwracają uwagę Polacy kupując w sieci?
Według badania PayU, 74 proc. e-konsumentów kupuje online od co najmniej 5 lat, a 8 proc. rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem w czasie pandemii koronawirusa. Czynnikami motywującymi najbardziej do robienia zakupów przez Internet są najczęściej te związane z oszczędnością czasu (68 proc.), dostępnością o każdej porze (66 proc.) oraz możliwością zrobienia zakupów z domu (62 proc.).
Ponad połowa kupujących (58 proc.), którzy dokonali zakupu w sieci w okresie od stycznia do lipca 2022 r., zawsze zwraca uwagę na to, jaka firma jest operatorem ich płatności podczas zakupów online – wynika z badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.”
Co więcej, aż 78% e-kupujących czuje się bezpieczniej robiąc zakupy przez Internet, gdy rozpoznaje markę operatora płatności, za pośrednictwem którego mogą zapłacić za zamawiane produkty bądź usługi.
– Jest to wyraźny sygnał dla sklepów, że wybór właściwego partnera obsługującego płatności może przełożyć się na pozytywne doświadczenie konsumenta – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Prezes PayU.
69 proc. e-konsumentów w Polsce jest zdania, że coraz szersza dostępność zakupów i płatności internetowych motywuje ich do zdobywania wiedzy o nowych produktach i usługach cyfrowych. Zdaniem PayU to budująca informacja, bo im wyższe będą kompetencje cyfrowe społeczeństwa, tym łatwiej będzie klientom reagować na napływ nowych technologii.