Uruchomienie nowej funkcji w aplikacji mobilnej ma umożliwić klientom Banku Pocztowego szybszy i wygodniejszy dostęp do swoich środków, zarówno podczas płacenia w sklepach stacjonarnych, jak i dokonywania zakupów online.
Klienci Banku Pocztowego zyskali nową funkcjonalność w aplikacji
Google Pay i Apple Pay to dwa z czterech portfeli cyfrowych, które Bank Pocztowy udostępnia klientom. Dotychczas dodanie karty do portfela cyfrowego (tokenizacja karty) była możliwa tylko za pośrednictwem zewnętrznej aplikacji Portfel Google/ Portfel Apple, gdzie klient musiał samodzielnie wprowadzić dane karty – ręcznie lub poprzez zrobienie jej zdjęcia. Wymagało to także dodatkowego uwierzytelnienia kodem SMS lub poprzez kontakt telefoniczny z Bankiem.
– Dzięki nowej funkcjonalności nasi klienci detaliczni oraz małych firm i agrobiznesu, mogą przekształcić swoje karty debetowe i kredytowe w formę cyfrową (tzw. token). Dodanie kart płatniczych do portfeli cyfrowych będzie od teraz łatwiejsze i szybsze, ponieważ nastąpi bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej Banku i wyeliminuje tym samym konieczność ręcznego wprowadzania danych przez klientów – mówi Agata Jelonek, naczelnik wydziału rozwoju usług płatniczych Banku Pocztowego.
Tokenizacja kart jest dostępna dla: Apple Pay, Google Pay – w aplikacji Pocztowy i zewnętrznych aplikacjach dostawców portfeli cyfrowych oraz Garmin Pay i Xiaomi Pay – jedynie w zewnętrznych aplikacjach dostawców portfeli cyfrowych.
Aby dodać kartę do Portfela cyfrowego należy zalogować się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejść do zakładki Karty. Następnie należy wybrać kartę, którą chcemy dodać do portfela i kliknąć przycisk „dodaj do Portfela Apple” lub „dodaj do GPay”.