W ostatnich dniach biuro prasowe Spotify ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji – możliwości dodawania komentarzy pod opublikowanymi podcastami. Pozwala ona twórcom na bezpośrednią interakcję ze swoimi słuchaczami.

Spotify staje się siecią społecznościową?

To kolejny krok w kierunku zwiększenia zaangażowania użytkowników, ale wśród słuchaczy pojawia się kluczowe pytanie – czy Spotify wprowadzi podobną możliwość w przypadku artystów muzycznych? Wiceprezeska Spotify ds. podcastów, Mayą Prohovnik, nie zaprzecza, że taki pomysł jest rozważany.

Pomysł stworzenia sieci społecznościowej skupionej wokół muzyki nie jest nowy. W 2010 Apple przedstawiło iTunes Ping, a kilka lat później wystartowało Connect. Obie inicjatywy zakończyły się niepowodzeniem. Warto jednak zauważyć, że w przeciwieństwie do Apple, Spotify wprowadza nowe funkcje społecznościowe “po cichu”, bez odważnych deklaracji.

Dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, nie ukrywa, że TikTok miał duży wpływ na kierunek rozwoju aplikacji. Podczas publikacji wyników finansowych za pierwszy kwartał 2024 roku Ek zaznaczył, że firma uczy się od rynku i stara się poprawiać swoje produkty na podstawie preferencji użytkowników.

Jak widać, Spotify powoli ewoluuje w platformę, która rywalizuje nie tylko z innymi streamerami muzyki, ale także z dużymi sieciami społecznościowymi, starając się przyciągnąć i utrzymać uwagę użytkowników oraz zwiększyć swoje przychody z reklam.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Spotify pracuje nad narzędziami do miksowania, które pozwoliłyby użytkownikom na remiksowanie utworów w serwisie streamingowym. Rozwiązanie miałoby być dostępne w ramach nowego poziomu subskrypcji premium „Music Pro”.