Wprowadzona na rynek w 2020 roku „Karama” to system zaprojektowany w celu śledzenia ryzykownych zachowań wśród pracowników. Pracownicy są oceniani na podstawie szeregu procesów, zdobywając i tracąc punkty, które ostatecznie wpływają na premie.

Revolut łączy zachowanie w pracy z premiami dla pracowników

W ubiegłym roku system został rozszerzony i obecnie obejmuje ponad 30 procesów ryzyka i zgodności, informuje Revolut w swoim raporcie rocznym 2024. Rozwiązanie ma działać między innymi w celu promowania zbiorowej odpowiedzialności.

Revolut przez lata miewał problemy z zarządzaniem ryzykiem i kwestiami compliance. Latem ubiegłego roku w końcu uzyskał brytyjską licencję bankową po trzyletnim procesie wstrzymanym przez organ regulacyjny w związku z obawami dotyczącymi audytu, zgodności i kultury korporacyjnej.

Kilka tygodni temu jednak Revolut został ukarany grzywną w wysokości 3,5 miliona euro przez litewski bank centralny za niedociągnięcia w zakresie kontroli przeciwdziałania praniu pieniędzy. Organ nadzorczy stwierdził, że uchybienia „spowodowały, iż bank nie zawsze właściwie identyfikował podejrzane operacje pieniężne lub transakcje realizowane przez klientów”. Z kolei Revolut podał, że dochodzenie nie wykazało żadnych potwierdzonych przypadków prania pieniędzy, a jego ustalenia były związane z poprawą już istniejących kontroli.

Fintech Revolut opublikował niedawno sprawozdanie roczne za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2024 roku. Zysk netto przed opodatkowaniem wzrósł do 1,4 mld dolarów. Z kolei po opodatkowaniu wyniósł on 1 mld USD. Na koniec 2024 roku z usług spółki korzystało 52,5 mln klientów na świecie, a łączne saldo na ich rachunkach wzrosło do poziomu 38 mld dolarów. W Polsce Revolut ma już ponad 4,5 mln użytkowników.