Pyszne.pl jest obecnie dostępne w ponad 800 miejscowościach w całej Polsce i ma ponad 13 tysięcy restauracji partnerskich. 60% zamówień składanych jest przez aplikację — to stosunkowo niewiele w porównaniu do krajów Europy Zachodniej takich jak Holandia czy Włochy, gdzie odsetek ten sięga 91%.
Praca zdalna to częste zamawianie jedzenia online
W czasie pandemii dynamika wzrostu Pyszne.pl nie zmieniła się w sposób zasadniczy – serwis zanotował o 52% więcej zamówień niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Natomiast istotne znaczenie miało dołączenie do platformy 44% więcej restauracji i związane z tym poszerzenie oferty.
Dane pokazują także wyraźne przesunięcie najpopularniejszych godzin składania zamówień. O ile przed pierwszym lockdownem były to wieczory, powiązane z powrotem z pracy i relaksem w domu, obecnie najwięcej — niemal 40% zamówień — przypada w porze obiadowej, między 12:00 a 15:00.
– Zmiana najpopularniejszych godzin zamawiania ma silny związek z pracą zdalną. W trakcie pracy w domu niewiele osób może pozwolić sobie na samodzielne przyrządzenie posiłku lub wyjście do restauracji. Dlatego coraz więcej pracodawców decyduje się na wsparcie swojego zespołu przez benefit Pyszne.pl, aby mogli oni zamówić ulubione jedzenie z pobliskich restauracji — mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Jakie jedzenie najchętniej zamawiają Polacy?
Jak wynika z raportu Pyszne.pl, w 2021 roku najszybciej na popularności zyskały kuchnie grecka, amerykańska i tajska (wszystkie o 18% r/r) oraz polska i arabska (15%). Mimo to, najpopularniejszym daniem w dostawie pozostaje pizza. Na drugim miejscu znalazł się burger, a na trzecim — kebab.
Bardzo silnym trendem okazała się również kuchnia roślinna — liczba zamówień wegańskich i wegetariańskich posiłków wzrosła o niemal połowę w porównaniu z rokiem poprzednim. Najpopularniejszymi specjałami w tej kategorii okazały się bezmięsne odpowiedniki dobrze znanych potraw — pizza vegetariana, wegetariański lub wegański burger, roślinne nuggetsy i sajgonki.