Wiele restauracji znalazło się w ostatnich dniach w szczególnie trudnym położeniu. W największym stopniu ucierpiały lokale, które tylko część obrotu uzyskują z kanału delivery. Przykładami są restauracje segmentu premium, bary z przekąskami, restauracje oferujące chińszczyznę na wynos i wszystkie restauracje, które w ogóle nie prowadzą dostaw jedzenia.

Prowizja 0% za zamówienia odbierane przez klientów

W związku z prośbami polskich restauratorów właściciel marki Pyszne.pl podjął decyzję o obniżeniu prowizji za zamówienia odbierane przez klientów w restauracji do 0%. Decyzja ma skutek natychmiastowy i obowiązuje do odwołania. Dodatkowo restauracje znajdujące się w najcięższym położeniu mogą wnioskować do Pyszne.pl o odroczenie płatności prowizji. Potrzebne będzie wykazanie, że poniosły szczególnie wysokie straty. Serwis szacuje, że tym wyjątkowym środkiem wsparcia objętych zostanie około 20% restauracji partnerskich.

W ubiegłym tygodniu do współpracy z Pyszne.pl miało zgłosić się około 800 nowych restauracji. Serwis zapewnia, że wdrożenie jego systemu umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży z dowozem bez konieczności zatrudniania własnych pracowników.

W związku z pandemią koronawirusa Pyszne.pl wprowadziło również możliwość bezkontaktowej dostawy jedzenia, która objęła wszystkie restauracje dostępne w serwisie. Dostawcy dzwonią do drzwi klientów i zostawiają torbę z jedzeniem, tak aby nie było konieczności bezpośredniego kontaktu.