Środki zostaną wykorzystane m.in. na rozbudowę zakładu zielarskiego, rozszerzenie portfolio produktów oraz ekspansję zagraniczną. W pierwszej emisji w 2020 r. Kombinat pozyskał 4,2 mln zł w 38 minut. Wcześniejszy czasowy rekord należał do spółki CanPoland, która na początku 2021 roku zebrała 4,4 mln zł w 11 minut. Obie emisje Kombinatu Konopnego oraz emisja CanPoland promowane były przez platformę Crowdway.
Jeśli interesuje Was rozwój branży konopnej, to zachęcamy do przeczytania rozmowy z Waldemarem Sumorkiem, co-founderem Hemplo.pl. Firma chce stworzyć największą w Polsce bazę produktów konopnych.
Kombinat Konopny z sukcesem kończy emisję crowdfundingową
– Ponad 3000 inwestorów zapisało się na alert o starcie emisji, a na forach trwały ożywione dyskusje. Liczyłem na dobry start, ale nie spodziewałem się, że emisja zamknie się aż tak szybko. Dziękuję całemu zespołowi za ogrom pracy, witam na pokładzie Kombinatu ponad 700 akcjonariuszy – powiedział Maciej Kowalski, prezes zarządu Kombinatu Konopnego.
Środki pozyskane z crowdfundingu spółka przeznaczy na realizację celów rozwojowych w kilku najważniejszych obszarach. Chodzi tutaj m.in. o rozbudowę zakładu zielarskiego (2 mln PLN), co pozwoli na utrzymanie konkurencyjnych cen produktów. Firma zakupi także kolejne maszyny. Kolejny cel to rozszerzenie portfolio produktów zielarskich (500 tys. PLN) – m.in. o oleje CBD o wyższych stężeniach, wyroby kosmetyczne, a także produkty przeznaczone dla zwierząt.
Kombinat Konopny zamierza także zatrudnić nowych pracowników, na co przeznaczy 500 tys. PLN. Firma planuje ekspansje na rynku europejskie, co będzie z kolei wiązało się z wydatkiem w granicach 500 tys. złotych. Inne cele to wzmocnienie produkcji kontraktowej oraz prace badawczo-rozwojowe.
W stosunku do prognoz przedstawionych w ubiegłym roku, spółka przewiduje, że wypracowany przez nią przychód będzie wyższy o ponad 150%. Kombinat Konopny dokonał korekty prognoz na najbliższe lata i szacuje, że w 2022 roku osiągnie 5 mln zł przychodu. W roku 2023 zysk spółki ma wynieść 2 mln zł, 2 lata później już 6 mln. W przyszłym roku roku firma chce zadebiutować na New Connect.