Celem fintechu ma być zachęcenie zachęcenie Europejczyków do korzystania z niego jak z głównego konta – codzienne finanse, kredyty, pensje. Aby było to ułatwić, Revolut chce integrować się z lokalnymi schematami płatności (już aktywne Bizum w Hiszpanii, iDEAL i Tikkie w Holandii). W Polsce Revolut zamierza udostępnić BLIKA. Na razie nie wiadomo w jakim terminie, ale powinno się to udać do końca bieżącego roku – potwierdzili przedstawiciele firmy na wczorajszym spotkaniu prasowym.
Revolut chce rzucić wyzwanie bankom działającym w Polsce
W Polsce bank stawia na regionalny Credit Hub, sprzedaż kredytów (+87% r/r) i nowe produkty. 3 tygodnie temu, do oferty kredytów konsumenckich (do 150 tys. zł) i kart kredytowych (do 50 tys. zł). Revolut dodał kredyt konsolidacyjny. Dzięki cyfrowemu procesowi, klienci mogą łatwo przenosić swoje kredyty z innych banków do Revolut – czytamy w komunikacie.
Z usług Revoluta ma korzystać w Polsce już ponad 4 mln klientów. 134 tys. polskich rodziców i dzieci używa konta, apki i kart <18 (+58% w b.r.). Z Revolut korzystają także gospodarstwa domowe by odłożyć pieniądze (w zł do 2,7% w skali roku i w EUR do 5% w skali roku w planie Ultra), depozyty Polaków w Revolut wzrosły do 1,2 mld EUR w czerwcu 2024 r. (+27% w I półroczu 2024 r.). Europejski Revolut Bank posiada pełną licencję bankową i jest regulowany bezpośrednio przez Europejski Bank Centralny i Bank Litwy.
Revolut uruchamia też nowe banki (uzyskał licencje bankowe w Wielkiej Brytanii oraz Meksyku, a lada moment startuje także w Kolumbii) i zakłada oddziały Revolut Bank UAB w krajach UE – działają w Irlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii i Niemczech. Revolut Bank UAB planuje też ekspansję produktów bankowych (kredyty, depozyty) oraz usług dla firm (Revolut Pay, Reader, Terminal) na nowe rynki w Europie. Polska, z 22 tys. klientami firmowymi, jest istotnym rynkiem (+29% w b.r.) – czytamy w komunikacie.
W roku finansowym kończącym się 31 grudnia 2023 r. przychody Revoluta wzrosły do 2,2 miliarda USD z 1,1 miliarda dolarów rok wcześniej. Zysk przed opodatkowaniem osiągnął 545 milionów USD – a zysk netto wyniósł 428 milionów dolarów. Fintech jest już warty 45 mld USD.