Revolut ma już 400 tys. użytkowników w Polsce

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Revolut
Opublikowano: 24 kwietnia 2019 Aktualizacja: 20 sierpnia 2019

Ponad 1% Polaków korzysta z usług fintechu Revolut. Liczba polskich klientów w ciągu 9 miesięcy zwiększyła się o 100%. Gdyby Revolut był bankiem, to w tym momencie znalazłby się już w gronie 15 największych banków w Polsce pod względem liczby klientów.

Revolut to jeden z najbardziej znanych fintechów na świecie, którego liczba użytkowników w Europie przekroczyła 4 mln osób. Celem firmy jest osiągnięcie 100 mln klientów globalnie w perspektywie kolejnych 5 lat.Revolut to fintech, który oferuje swoim klientom tanią kartę wielowalutową podłączoną do bardzo dopracowanej pod względem user experience aplikacji mobilnej. Klient ma pełen podgląd w czasie rzeczywistym na swoje saldo, może szybko wymieniać waluty, a także błyskawicznie przesyłać środki pomiędzy innymi użytkownikami Revoluta.

ZDOBĄDŹ DARMOWĄ KARTĘ REVOLUT

Prócz tego fintech oferuje inne usługi m.in. zakup ubezpieczenia dla podróżnych, ubezpieczenie smartfona czy zakup kryptowalut.Klienci są zadowoleni. Szybkość procesu weryfikacji, wysoki poziom user experience aplikacji, niskie koszty wymiany walut – to podstawowe przewagi. W pewnym sensie Revolut uruchomił podaż na tego rodzaju usługi, czego efektem jest coraz większa dostępność tanich kart wielowalutowych oferowanych przez banki. Jednak w każdej beczce miodu znajdzie się też łyżka dziegciu – Revolut jeszcze do niedawna borykał się z problemami wizerunkowymi dotyczącymi m.in. stosowania AML, a także „wątpliwe” zwyczaje rekrutacyjne. Pomimo tego, fintech wciąż rośnie i jeszcze nie powiedział ostatniego słowa.

Baza oczywiście na Litwie

W grudniu 2018 roku Revolut otrzymał licencję instytucji pieniądza elektronicznego na Litwie. Z kolei Europejski Bank Centralny na wniosek litewskiego nadzoru wydał specjalną licencję bankową spółce Revolut Technologies. W najbliższym czasie fintech planuje uruchomienie nowych usług, w tym udzielanie pożyczek i przyjmowanie lokat.

Firma stosuje strategię „blitzscaling”, która w najprostszym ujęciu sprowadza się do stawiania dynamicznego wzrostu za główny cel rozwoju, często kosztem efektywności. Można polemizować z jej założeniami i konsekwencjami jej stosowania w długim okresie, ale nie można zaprzeczyć, że w przypadku Revoluta przynosi rezultaty w kwestii dynamicznego przyrostu bazy klientów na wielu rynkach. Bez wątpienia jest to też wabik dla inwestorów.

KLIKNIJ TU, ABY POSIADAĆ KARTĘ REVOLUT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

revolut-ma-juz-400-tys-uzytkownikow-w-polsce