Firma procesuje dla klientów w Europie Środkowo-Wschodniej ponad 138 mln transakcji miesięcznie – to o 67% więcej niż średnio w ciągu poprzednich 12 miesięcy. Użytkownicy posiadają w sumie ponad 50 mln kart fizycznych, wirtualnych i wirtualnych ze zmiennym numerem.

Revolut chwali się nowymi wynikami liczby klientów

Fintech przekroczył właśnie barierę 3 mln klientów w Polsce, 3 mln klientów w Rumunii i 1 mln klientów na Węgrzech. W regionie CEE bank poszerza swoja bazę klientów na 11 rynkach: Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Węgrzech, Łotwie, Litwie, Polsce, Rumunii, Słowacji i Słowenii. Wielu klientów używa Revolut jako głównego konta do codziennych płatności – czytamy w komunikacie.

Choć liderem w Unii Europejskiej, z ponad 3 mln klientów i wzrostem o 39% w ciągu minionych 12 miesięcy, jest Rumunia, to tuż za nią z ponad 3 mln klientów i (szybszym) wzrostem o 48% w tym samym okresie, plasuje się Polska. Obydwa kraje zajmują miejsce na globalnym podium za macierzystym rynkiem Revolut, Wielką Brytanią. W regionie CEE kolejnymi dużymi rynkami są Węgry (ponad 1 mln klientów), Bułgaria (670 tys. klientów) i Czechy (ponad 600 tys. klientów).

Popularność cyfrowej bankowości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej mogą tłumaczyć najnowsze badania przeprowadzone przez firmę badawczą Dynata na zlecenie Revolut. Blisko połowa respondentów w regionie preferuje banki cyfrowe: 34% ceni je za elastyczność, a 12% za lepszą kontrolę nad własnymi środkami.

Jedna trzecia respondentów nie chce wybierać – woli korzystać zarówno z tradycyjnego banku z fizycznymi oddziałami, jak i z cyfrowego banku w smartfonie. Zaledwie 12% nadal wybiera tradycyjny bank z fizycznymi oddziałami, bo umożliwia kontakt z żywym konsultantem i otrzymanie od niego fachowej porady.

Kilka dni temu Revolut zaprezentował nową wersję swojej aplikacji – Revolut 10. Aktualizacja powstała z myślą o tych, którzy traktują fintech jako konto główne. Proces udostępniania nowej wersji na iOS i Android już się rozpoczął i będzie kontynuowany w ciągu najbliższych dni i tygodni.