– Rok 2024 był w Revolut przełomowy. Nie tylko przyspieszyliśmy akwizycję, witając globalnie blisko 15 milionów nowych klientów, ale zanotowaliśmy wzrost zaangażowania. Klienci, co jest kluczowe, korzystali z większej ilości usług Revolut, zarówno prywatnie, jak i w biznesie. Oba te czynniki przyniosły rekordowy wzrost, a nasz oparty o technologię model operacyjny przełożył się na rekordowe zyski – mówi Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revolut.
Fintech Revolut prezentuje wyniki
Przychody Revolut wzrosły do 4,0 mld $ (+72% r/r) z 2,2 mld $ w 2023 r., co miało być efektem zarówno rosnącej bazy klientów, jak i zwiększonego wykorzystania produktów. Głównym motorem napędowym wzrostów były usługi zarządzania majątkiem, z których przychody zwiększyły się o prawie 300% – z poziomu 158 mln dolarów do 647 mln USD. Najwięcej przychodów generował z kolei płatności kartowe – 887 mln dolarów.
Łączne saldo na rachunkach klientów wzrosło do 38 mld $ w 2024 r. (+66% r/r) z 23 mld $ w 2023 r., dzięki wzrostowi depozytów i sald w produktach oszczędnościowych (w tym trzymanych u Partnerów i Funduszach Rynku Pieniężnego). Jednocześnie, portfel udzielonych kredytów wzrósł do 1,2 mld $ (+86% r/r).
Zysk netto przed opodatkowaniem wzrósł do 1,4 mld dolarów. Z kolei po opodatkowaniu wyniósł on 1 mld USD. W całym zeszłym roku Revolut pozyskał globalnie blisko 15 milionów nowych klientów i zakończył 2024 rok na poziomie 52,5 miliona, co daje wzrost o 38% rok do roku. Z kolei wolumen transakcji wzrósł w analizowanym okresie do blisko 1,3 biliona USD (+52% r/r).
Jak wyglądają wyniki Revoluta w Polsce?
Cyfrowy bank właśnie przekroczył poziom 4,5 miliona klientów w Polsce (to obecnie 4 największy rynek Revolut po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii) i jest na dobrej drodze, by przekroczyć próg 5 milionów klientów nad Wisłą przed końcem 2025 roku. Szybko rosnącą grupą (+109% r/r) jest też 412 tysięcy klientów inwestujących z pomocą Revolut (2024 vs 2023). Całkowita liczba aktywnych klientów miesięcznie w Polsce wzrosła o 27% (2024 vs 2023).
Polscy klienci mieli na swoich kontach depozyty o wartości 1,222 mld £ w dniu 31 grudnia 2024 r. (+56% w 2024 vs 2023). Wartość środków na oprocentowanych kontach oszczędnościowych wzrosła o 119% (2024 vs 2023). Z kolei liczba klientów korzystających z usług kredytowych wzrosła o 33% (2024 vs 2023), a wartość portfela kredytów o 70% (2024 vs 2023).
Liczba transakcji z pomocą Revolut w Polsce przekroczyła 525 milionów (+49% w 2024 vs 2023). Większość transakcji kartowych zrealizowana była z pomocą kart fizycznych (74%), podczas gdy karty wirtualne odpowiadały za 26% transakcji (bez zmiany 2024 vs 2023). Wśród 256 milionów transakcji kartami fizycznymi i wypłat z bankomatów (+48% w 2024 vs. 2023) ponad 62% wykonanych było w Polsce. Wzrost całkowitej liczby transakcji krajowych o 52% (2024 vs 2023) wskazuje na rosnące wykorzystanie Revolut do codziennych finansów w Polsce.
Z pomocą nowych partnerstw i kontynuując sukces płatności BLIK, które w zaledwie 5 miesięcy aktywowało w Revolut ponad 1 milion polskich klientów, bank planuje kolejne premiery innowacyjnych produktów z obszaru codziennych finansów. Wśród produktowych premier zaplanowanych na 2025 r. są między innymi program lojalnościowy (ekosystem korzyści RevPoints) i usługi komunikacji miejskiej (transport publiczny) – czytamy w komunikacie.
– Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe – jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa – jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne – jak europejskie plany inwestycyjne, o globalne usługi łączności – jak karty eSIM, czy o benefity związane ze stylem życia – jak program korzyści RevPoints. Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych – od płatności BLIK, po transport publiczny – mówi Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Revolut Bank w Polsce i Europie Północnej.
Czytaj także: Revolut otworzy oddział w Polsce. Fintech prawdopodobnie dołączy do systemu Ognivo
A jakie są globalne plany Revoluta na 2025 rok?
Priorytetem pozostaje formalne uruchomienie działalności banku Revolut w Wielkiej Brytanii, a także rozruch banku w Meksyku. Celem jest także aktywne pozyskanie kolejnych 10 licencji na świecie, skalowanie biznesu po niedawnym wejściu na nowe rynki (jak Brazylia), przygotowanie do uruchomienia usług w Indiach (po niedawnym uzyskaniu zgody na licencję PPI), poszukiwanie kolejnych okazji w Amerykach oraz regionie Azji i Pacyfiku.
Revolut chce również kontynuować rozwój klasycznej bankowości, w tym kredytów hipotecznych, usług z zakresu stylu życia, w tym programu korzyści RevPoints, usług telekomunikacyjnych, w tym eSIM, a także usług zarządzania majątkiem.