W ramach rozmowy z ChatGPT narzędzie pomoże uzyskać natychmiastowe rekomendacje produktów na Allegro. Asystent AI jest obecnie trenowany na określonej próbie użytkowników, zaś Allegro GPT można już testować powszechnie. Nie trzeba do tego mieć żadnej płatnej subskrypcji ChatGPT.
Allegro GPT – nowość dla klientów Allegro
„Coraz więcej internautów i internautek szuka inspiracji zakupowych właśnie w rozmowach z AI i Allegro chce także tą drogą docierać do kupujących – tych obecnych i tych nowych – ze swoją najbogatszą na rynku ofertą. W ten sposób tysiące sprzedających na platformie zyskują też nowe możliwości prezentowania swoich produktów oferowanych na Allegro” – czytamy w komunikacie.
Allegro podaje w informacji prasowej, że na razie jest to faza beta projektu Allegro GPT. Firma liczy na konstruktywną informację zwrotną od wszystkich chętnych – oczywiście także tych, którzy zauważą jakikolwiek chochlik lub zechcą zaproponować zmiany czy poprawki. Rozwiązanie można przetestować pod tym linkiem: https://allegro.pl/listing/gpts.
Od początku listopada wybrani klienci Allegro mogą testować Asystenta AI w aplikacji mobilnej. Ma on ułatwiać wyszukiwanie i kupowanie produktów – wystarczy wpisać pytanie lub polecenie, a system sam wyszuka produkty spełniające podane kryteria. Nowa funkcja została stworzona z myślą o wspieraniu zakupów, dlatego nie odpowie na pytania niezwiązane z ofertami dostępnymi na Allegro. W praktyce ma to być więc wyspecjalizowana wersja chatbota, skupiona wyłącznie na rekomendowaniu produktów z platformy.
Allegro odświeżyło także swoją aplikację mobilną. Ma ona oferować lżejszą, nowoczesną szatę graficzną oraz łatwiejszą nawigację – już na stronie głównej można dodać ofertę do koszyka lub do ulubionych. Pojawią się też nowe i angażujące wizualnie moduły inspiracyjne, gotowe zestawy „Shop the Look” i formaty wideo, które podpowiedzą produkty z różnych kategorii, np. wszystkie produkty ze zdjęcia do urządzenia pokoju.
Z kolei w kontekście ChataGPT warto przypomnieć, że przeszedł on ważną metamorfozę w sposobie obsługi rozmów głosowych. Tryb głosowy nie funkcjonuje już jako osobny moduł — został w pełni wbudowany w standardowy czat, co znacząco zmienia komfort korzystania z aplikacji, mimo że sama zmiana może wydawać się drobna.


