Spółka Autokonto od ubiegłego roku znajduje się w rejestrze małych instytucji płatniczych prowadzonym przez KNF. Teraz firma debiutuje z aplikacją, która oferuje wsparcie w szeregu spraw związanych z posiadaniem auta oraz jego zakupem. Aplikację można pobrać w marketach App Store oraz Google Play.
– Nasz pomysł na biznes to znacznie więcej niż sama aplikacja. Stworzyliśmy cały ekosystem, którego elementy współdziałają ze sobą, aby dać jak największą wartość dodaną i uprościć proces obsługi klienta. Dajemy naszym użytkownikom wybór, wbudowaliśmy w aplikację i zintegrowaliśmy ze sobą kilka porównywarek, które gwarantują, że użytkownik będzie mógł dobrać najlepszą z dostępnych ofert na rynku – komentuje Jakub Kizielewicz, CEO Autokonto.
Autokonto – nowa aplikacja dla kierowców
W aplikacji Autokonto znajdziemy funkcje, które pozwalają na płatności za parkingi i autostrady, ubezpieczenie samochodu, likwidację szkody ubezpieczeniowej, serwisowanie pojazdu, zakup opon, a także finansowanie zakupu auta oraz jego sprzedaż.
Użytkownik może wybrać ofertę ubezpieczenia samodzielnie lub skorzystać z pomocy Autodobrodzieja. Wbudowany Autodobrodziej może także doradzić, które pozycje kosztorysu naprawy widoczne w aplikacji zaakceptować. Twórcy aplikacji zapewniają, że dzięki niej klient będzie mógł naprawić auto korzystając z preferencyjnych stawek.
– Stworzyliśmy branżowy marketplace, w którym nasi partnerzy – dealerzy mogą oferować swoje samochody wyposażając je w kod, który jest rozpoznawany przez aplikację co, tym samym, czyni ich auto widocznym dla użytkowników. Nasi partnerzy finansowi mogą udostępniać swoje usługi finansowania transakcji wczytując w module partnera plik z cennikiem swojej usługi, co spowoduje, że ich produkt będzie mógłby być wybrany przez użytkownika aplikacji – mówi Jakub Kizielewicz.
– Nasza aplikacja to także swego rodzaju narzędzie typu Buy Now Pay Later na samochód. Dzięki wbudowaniu funkcji identyfikujących samochód przez QR kod lub przez rozpoznanie zwykłego zdjęcia auta, będziemy w stanie natychmiast przedstawić użytkownikowi w aplikacji ofertę na jego finansowanie w domyślnym produkcie finansowym i doprowadzić do złożenia wniosku o jego finansowanie – dodaje.
Obecnie firma Autokonto pracuje nad wypełnieniem swojego ekosystemu ofertami partnerów. W skład jej struktur wchodzi także serwis Autofidea.pl, czyli katalog aut w abonamencie. Spółka dostarcza również stronę z benefitami pracowniczymi – Benefidea.pl.