21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Rusza nowy serwis społecznościowy – Shumee

Były prezes Banku Pocztowego uruchamia własny serwis społecznościowy Shumee.

Shumee, polska platforma społecznościowa, na której każdy może zaszumieć – czyli zagłosować i wyrazić swoje zdanie, udostępniła pierwsze wersje aplikacji mobilnej na systemy Android i iOS.

– Po kilku miesiącach bardzo intensywnych prac nad koncepcją i przekuciem jej w gotowe rozwiązanie, zapraszamy pierwszych Użytkowników do wejścia na shumee. Ciągle testujemy i stabilizujemy aplikacje. W najbliższych dniach udostępnimy nowe, ulepszone wersje oraz  rozwiązanie RWD. Dzięki wypuszczeniu zewnętrznych Użytkowników będziemy mieć zdecydowanie więcej informacji co i jak jeszcze dopracować – mówi Szymon Midera z Shumee SA.

Warto zauważyć, że Szymon Midera w przeszłości piastował funkcję prezesa Banku Pocztowego. Najwyraźniej zapragnął nowych doświadczeń związanych z pracą w startupie i social mediach.

Czytaj także: Będzie Twitter Premium? Tak ćwierkają ptaszki

Co daje shumee?

Shumee to unikalny eko-system, który pomaga użytkownikom w wymianie opinii, sondowaniu jak myślą inni i podejmowaniu przemyślanych, racjonalnych decyzji. Serwis daje możliwość wyrażenia siebie – pozwala swobodnie shumieć.

Shumee reklamuje się jako serwis, który  „daje wolność”, ponieważ według twórców jest to pierwszy projekt, który pokazuje, że wolny świat dyskusji i nieskrępowanych decyzji jest możliwy – bez reklam, sponsoringu i klasycznego marketingu – wyłącznie w oparciu o rekomendacje znajomych i tzw. mądrość tłumu, tj. opinie użytkowników społeczności. To właśnie rekomendacja przekazywana w modelu human to human jest siłą i wartością platformy.

Shumee pozwala także na konfrontowanie opinii. Poprzez poznanie zdania innych osób zapewnia równowagę i umożliwia prezentację różnych punktów widzenia. Nie posługuje się skomplikowanymi algorytmami i nie zamyka użytkownika w bańce informacyjnej tematów, które lubią jego znajomi. Użytkownicy mogą smakować różnorodności, w konsekwencji w większym stopniu kierować się zdrowym rozsądkiem. Shumee poprzez zaangażowanie użytkowników daje także możliwość wyłapania fałszywych informacji.

Shumee chce zmieniać rzeczywistość. Użytkownicy będą mogli promować wartościowe idee, miejsca, wydarzenia i produkty, z drugiej strony obnażać głupotę, bezmyślność, fałsz i kicz.

Serwis może być pomocny w wyborze koloru szminki, poszukiwaniu idealnego miejsca na kolację, oceny najnowszego filmu, po głos w dyskusji dotyczącej np. przyjmowania uchodźców w Polsce.

Tak wygląda nowy serwis społecznościowy Shumee.
Prosty zero-jedynkowy system oceny, nowoczesny, świeży wygląd aplikacji oraz brak reklam – to tylko kilka wyróżników shumee. Na początek platforma proponuje kilka prostych funkcjonalności:

  • Głosuj – bierz udział w ciekawych dyskusjach – bądź aktywny i wyrażaj swoje zdanie, poznawaj ludzi i sprawdź jak myślą,
  • Pytaj społeczność shumee lub wybrane osoby o opinię na każdy temat poprzez Vote,
  • Polecaj – swoje ulubione wydarzenia, miejsca i produkty – społeczność  skorzysta z Twoich rekomendacji,
  • Używaj #hashtagów, aby w prosty sposób docierać do treści, które będą Cię interesować i aby zyskać grono zainteresowanych tym, o czym chcesz mówić.

Czytaj także: Data scientists – do czego są potrzebni?

Kto powinien skorzystać z Shumee?

Shumee chce zaspokoić potrzeby pokolenia użytkowników social mediów. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chętnie dyskutują w sieci i szukają narzędzi do podejmowania racjonalnych decyzji.

Dla firm i marek, serwis daje możliwość otwartej, odważnej dyskusji z Klientami i wykorzystanie siły rekomendacji do promocji produktów i usług. O pozycjonowaniu na portalu nie będzie jednak decydował budżet reklamowy, ale intensywność interakcji i opinie użytkowników.

Klienci ufają znajomym i autorytetom bardziej niż markom. Dlatego pora, żeby firmy budowały relacje z klientami na innym poziomie. Obecnie obserwujemy silny trend zwiększania obecności marek w mediach społecznościowych, który shumee zamierza wykorzystać.

Czytaj także: Dowody osobiste w smartfonie już w lipcu?

Potęga social media

Wraz z rozwojem internetyzacji i smartfonizacji coraz więcej osób korzysta aktywnie z social mediów (SM). W Polsce to ponad 20 mln osób.

Na globalnym rynku i w Polsce są marki SM dominujące. Jednak przykłady młodszych, dynamicznie rozwijających się projektów pokazują, że jest miejsce dla nowych graczy, a rynek nie jest zamknięty.

Co decyduje o sile social mediów?

Fenomen social mediów to zaspokajanie ludzkich potrzeb. W dobie postępującej cyfryzacji życia i chronicznego braku czasu wciąż chcemy: przynależeć do grupy; znajdować osoby myślące w ten sam sposób co my; łamać stereotypy; mieć poczucie, że nasze zdanie się liczy, że mamy na coś wpływ; budować poczucie własnej wartości i czuć się ważnymi poprzez wyrażanie swojej postawy.

Czytaj także: Banknot 500 zł – czyli banknot widmo

Siła rekomendacji

Ludzie w swoich decyzjach kierują się rekomendacjami znajomych i autorytetów. Coraz mniej ufają reklamie.

  • 85% Polaków rekomenduje produkty i usługi swoim znajomy,
  • 78% konsumentów przed zakupem nowego produktu bierze pod uwagę opinie swoich znajomych,
  • 65% ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią. 1

Shumee zaczyna shumieć… W kolejnej odsłonie umożliwi sprzedaż produktów w ramach rozszerzenia profili społecznościowych, promując ideę social shoppingu opartego o rekomendacje znajomych i społeczności. Jednocześnie dbając, aby sprzedaż produktu była równie prosta, jak publikacja Vote czy Polecam.
Całe rozwiązanie zostało przygotowane w formie aplikacji mobilnych i technologii RWD.

[Shumee/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone