Bidcar został stworzony przez zespół managerów z Europejskiego Centrum Remarketingu (ECR), którzy prowadzą serwis poleasingowe.pl i specjalizują się w aukcyjnej sprzedaży B2B samochodów i sprzętów poleasingowych, powindykacyjnych oraz poflotowych.

Bidcar pomoże sprzedać używany samochód

Platforma Bidcar nastawiona jest na szybkie zawieranie transakcji. Opłaty pobierane są tylko, gdy kupujący i sprzedający zaakceptują ustalone w drodze licytacji warunki. Kupujący płaci prowizję w wysokości 3 proc. ostatecznej ceny kupowanego pojazdu (min. 500 zł, maks. 2000 zł). Koszt dla sprzedającego jest stały i wynosi 290 zł.

Każdy samochód przed wystawieniem na aukcję poddawany jest inspekcji i wycenie niezależnego rzeczoznawcy. Przygotowana przez niego dokumentacja oraz raport AutoDNA, który zawiera między innymi informacje o przebiegu, uszkodzeniach oraz dane techniczne, udostępniane są zainteresowanym zakupem za darmo.

– Stworzyliśmy Bidcar, aby walczyć z patologiami przy sprzedaży samochodów używanych – ukrywaniem informacji o wypadkach, przekręcaniem liczników, zawyżaniem cen – mówi Artur Kopania, współzałożyciel Bidcar.

– Udostępnianie pełnej informacji o stanie i historii pojazdu daje nam pewność, że na Bidcar nikt nie kupi kota w worku. A dzięki modelowi aukcyjnemu nasza platforma – jako pierwsza – umożliwia ustalenie uczciwej dla obu stron, bo rynkowej ceny pojazdu – dodaje Artur Kopania.