Twórcy aplikacji Football Challenge sprintują po rynki zagraniczne. Rusza crowdfundingowa emisja akcji spółki oraz zapisy na alert inwestorski dla wszystkich zainteresowanych.
Taktytka i ustawienie FCapp
Tuż po fundraisingowym sukcesie KTS Weszło, spółka FCapp decyduje się rozegrać kolejną prekampanię i startuje z emisją akcji Football Challenge app. Aplikacja ma za zadanie automatyzować i przyspieszyć wyszukiwanie partnerów do piłkarskich sparingów – istotnego elementu wyszkolenia zawodników. FCapp pozwala organizować i zarządzać turniejem oraz udostępniać rezultaty live, a więc tym samym zaoszczędzić czas trenerom, menedżerom klubów czy akademiom piłkarskim. Kluczowym zdaje się być jednak to, że FCapp ma za zadanie otwierać profesjonalnym skautom z dużych klubów dostęp do statystyk obiecujących graczy z pomniejszych ośrodków piłkarskich.
Spółka przygotowuje się do rozpoczęcia ekspansji na rynek europejski. Pierwsze wersje aplikacji pojawią się w Niemczech i we Włoszech, gdzie pracuje łącznie ponad 210 tys. trenerów. W 2023 FCapp zamierza wziąć na celownik Wielką Brytanię z niemal 420 tysiącami szkoleniowców. W nadchodzących latach spółka planuje utrzymanie tempa dwóch nowych rynków co rok.
FCapp przygotowuje się do emisji akcji w formule crowdfundingu udziałowego, a ich partnerem jest platforma Emiteo. Piłkarski startup otrzymał dotychczas wsparcie akceleratora Idealist, jak i grant Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Przyrost liczby użytkowników FCapp
Pierwszy gwizdek dla aplikacji wybrzmiał w kwietniu 2021. Szybko zaczęło z niej korzystać niemal 10 tysięcy użytkowników z ponad 3500 drużyn z całego kraju, w tym młodzieżowe zespoły takich czołowych klubów jak Lech Poznań czy Górnik Łęczna. Od tego czasu liczba użytkowników FCapp średnio wzrasta co miesiąc o 15%.
Jeżeli to tempo wzrostu zostanie utrzymane, to do końca 2022 roku będzie to blisko 50 tysięcy. Od momentu wprowadzenia możliwości samodzielnego tworzenia turniejów korzystający z aplikacji zorganizowali ich już kilkaset. Moduł społecznościowy FCapp rozbudowywany jest o wewnętrzne czaty w ramach turnieju czy sparingu. Wkrótce uruchomiony ma też zostać system płatności, dzięki czemu będzie można opłacić wpisowe w turniejach, jak i kupić bilet na mecz.