Celem Samsunga jest zdobycie 1 mln użytkowników w Polsce w ciągu pierwszego roku dostępności Samsung Pay w naszym kraju. To długo wyczekiwany debiut – płatności mobilne od Koreańczyków pojawiły się w 2015 roku. Do tej pory rozwiązanie zostało wdrożone w 32 krajach. Na start usługi w Polsce musieliśmy poczekać aż 10 lat.

Samsung Pay już dostępny w Polsce

Samsung Pay sss

Na pocieszenie polscy użytkownicy dostali jednak duże pokrycie rynku już od samego startu Samsung Pay w Polsce – płatności te są dostępne w siedmiu bankach. To Bank Millennium, Credit Agricole, mBank, Nest Bank, Banku Pekao, PKO BP i Santander Bank Polska. Z dużych instytucji zabrakło w zasadzie tylko ING Banku Śląskiego, Alior Banku i VeloBanku.

Samsung Pay pozwala płacić szybko dzięki uwierzytelnianiu biometrycznemu (np. odciskiem palca) lub kodem PIN urządzenia. Dane karty nie są zapisywane w telefonie ani przesyłane podczas płatności, co ma zwiększać bezpieczeństwo – zapewnia firma. Płacić telefonem i smartwatchem można wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowo.

Jak aktywować Samsung Pay? Należy posiadać na swoim urządzeniu odpowiednią wersję systemu Android (minimum 11) oraz najnowszą wersję aplikacji Samsung Wallet. Aplikacja jest dostępna do pobrania w Galaxy Store oraz Google Play. Po uruchomieniu Samsung Wallet należy wejść w opcję „Karty płatnicze”, a następnie dodać swoją kartę, postępując zgodnie z instrukcjami, a na koniec zweryfikować ją np. kodem SMS otrzymanym z banku.

Transakcje odbywają się tak samo, jak przy użyciu fizycznej karty – wystarczy aktywować telefon i zbliżyć go do czytnika. Samsung Pay działa również na inteligentnych zegarkach z serii Galaxy Watch. Jeśli użytkownik zgubi telefon, może zdalnie zablokować lub usunąć aplikację Samsung Wallet w usłudze Smart Things Find.

Aplikacja Samsung Wallet oprócz obsługi Samsung Pay pozwala przechowywać w jednym miejscu inne cyfrowe karty i dokumenty – m.in. bilety lotnicze, karty lojalnościowe czy klucze cyfrowe (np. do samochodu lub domu).