Platforma Zinia, uruchomiona w 2022 roku, działa już w Niemczech i Austrii, gdzie również współpracuje z Amazonem oraz innymi partnerami. Hiszpania jest kolejnym rynkiem, w którym Santander chce wykorzystać rosnącą popularność modelu BNPL.

Santander i Amazon łączą siły – BNPL debiutuje w Hiszpanii

Proces odroczenia płatności jest w pełni zintegrowany z platformą Amazon. Aby z niego skorzystać, wystarczy kilka minut – użytkownik podaje hiszpański numer identyfikacyjny (DNI) lub numer identyfikacyjny cudzoziemca (NIE) oraz dane karty płatniczej lub konta bankowego w celu realizacji płatności.

W Hiszpanii klienci Zinia będą mogli dokonywać zakupów o wartości od 60 do 3 tys. euro i rozkładać je na raty – od czterech do nawet 40 miesięcy. Będzie także opcja odroczenia płatności o 30 dni. Początkowo usługa zadebiutowała w Niemczech i w Austrii, a teraz będzie dostępna w Hiszpanii – na początek dla klientów robiących zakupy na Amazonie.

W kontekście Santander i polskiego rynku warto przypomnieć, że Santander Bank Polska i ITCard udostępniły ostatnio wypłaty w euro w wybranych bankomatach. Taka opcja dostępna jest dla klientów indywidualnych od 1 września. Bankomaty, które wypłacają gotówkę tylko w euro znajdują się w oddziałach banku w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Łodzi, Gorzowie Wielkopolskim, Zgorzelcu i Gdańsku.

Z kolei odnośnie rynku BNPL to już niedługo karty debetowe od Klarny będą dostępne dla wszystkich klientów w Polsce. Obecnie z usługi może skorzystać 20 proc. użytkowników. Za pomocą karty debetowej Klarny można dokonywać zarówno płatności odroczonych, jak i standardowych transakcji obciążających konto w chwili zakupu. Karty wydawane są z logiem Visa i są dostępne w trzech kolorach – zielonym, czarnym i fioletowym.