Dla tych, którzy nie korzystają z aplikacji mObywatel, bank pozostawia dwie dostępne metody: na selfie lub weryfikację tożsamości przez kuriera.

Weryfikacja mObywatelem w Santanderze

Jak to działa? Jeśli klient składa wniosek o konto, to dzięki rządowej aplikacji może potwierdzić swoją tożsamość. W przypadku telefonu wygląda to następująco – podczas wypełniania wniosku należy wybrać „idź do mObywatel” (należy pamiętać, że musimy mieć zainstalowaną tą aplikację na swoim telefonie). Kolejny krok to potwierdzenie danych i wyrażenie zgody na przekazanie ich do banku. Następnie klient wraca na stronę bankową i kontynuuje wypełnianie wniosku.

Jeśli chodzi o zakładanie rachunku na komputerze, to podczas wypełniania wniosku, konieczne będzie zeskanowanie QR kodu, za pomocą aplikacji mObywatel. Następnie trzeba będzie potwierdzić dane i wyrazić zgodę na przekazanie ich do banku. Na koniec klient wraca na stronę bankową i kontynuuje wypełnianie wniosku.

W komunikacie Santander Bank Polska podaje, że weryfikacja tożsamości za pomocą aplikacji mObywatel jest szybka. Dzięki tym krokom klient potwierdzi swoją tożsamość bez konieczności załączania zdjęć dowodu, czy umawiania się z kurierem.

Kilka dni temu pisaliśmy, że Santander wprowadził nowy sposób weryfikacji tożsamości na infolinii w aplikacji Santander mobile – przez mobilną autoryzację. Do tej pory bank weryfikował tożsamość za pomocą biometrii głosowej.