Smartfon terminalem płatniczym. LitePOS od Mastercard i eService

0
Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Mastercard
Opublikowano: 14 grudnia 2018 Aktualizacja: 5 maja 2019

Kiedyś śmiano się, że telefon z aparatem to jakaś fanaberia. Zasadniczo czemu smartfon miałby nie być także terminalem płatniczym? Nad wprowadzeniem takiej funkcji pracuje eService i Mastercard, których rozwiązanie LitePOS właśnie trafiło do testów. Jak to działa?

LitePOS to połączenie smartfona i specjalnej przystawki, która działa w oparciu o technologię „PIN on glass”. Umożliwia ona przyjmowanie płatności kartowych również o wartości przekraczającej 50 zł i wymagających podania kodu PIN. To pierwsze takie wdrożenie na rynku.

Pilotaż, który potrwa do czerwca 2019 roku, polega na wyposażaniu smartfonów lub tabletów działających na systemie operacyjnym Android (nie ma jeszcze iPhoneów i iPadów) w aplikację eService LitePOS, do której dostarczane jest specjalny czytnik kart płatniczych – producentem jest firma Ingenico. Cały zestaw umożliwia stworzenie w pełni mobilnego i taniego terminala do obsługiwania transakcji zbliżeniowych oraz chipowych. Twórcy zapewniają, że system spełnia wszelkie standardy bezpieczeństwa. W trakcie trwania pilotażu zbierane będą opinie od przedsiębiorców, które pomogą we wprowadzaniu usprawnień.

Dobry terminal dla startupów

Technologia ma potencjał, zwłaszcza wśród kurierów i taksówkarzy. Wszędzie tam, gdzie potrzebny jest lekki terminal, niekoniecznie będący cały czas w użyciu i wymagający stałej gotowości.

-Płatności bezgotówkowe stają się standardem w sektorach handlu detalicznego czy usług. PIN on glass to kolejna już inicjatywa Mastercard mająca na celu ułatwianie przedsiębiorcom spełnienie oczekiwań konsumentów, którzy chcą mieć wybór między kartą a gotówką. Obecnie trwają już zaawansowane testy innej innowacyjnej technologii, zmierzającej do przejęcia przez smartfon sprzedawcy funkcji terminala płatniczego. Ponadto, intensywnie wspieramy działania Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której MŚP przez 12 miesięcy mogą bezpłatnie wypróbować terminal płatniczy– mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Mastercard – „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”, jako jeden z częściej wymienianych powodów nie przyjmowania płatności kartą wymieniane są związane z tym koszty. Wskazuje na nie 10% spośród ankietowanych przedstawicieli sektora MŚP. Testowana obecnie technologia jest odpowiedzią na oczekiwania i możliwości małych firm.

Jeszcze do tego dorzucić kasę fiskalną i mamy komplet.

/ŁP


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

smartfon-terminalem-platniczym-rozwiazanie-od-mastercard-i-eservice