SoftPos to mobilny terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia z systemem Android – terminal w smartfonie. Aplikacja pozwala na akceptację płatności zbliżeniowych kartą lub jej wirtualnymi odpowiednikami (portfelami cyfrowymi, jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, itp.).
Może funkcjonować jako osobna aplikacja lub rozwiązanie typu white-label i być zainstalowana zarówno na komercyjnych urządzeniach, jak też specjalistycznym sprzęcie przeznaczonym dla kurierów, restauratorów czy konduktorów.
SoftPos i Worldline z nową wersją terminala w smartfonie
– Od samego początku wiedzieliśmy, że nasze rozwiązanie będzie kompletne w momencie gdy pozwolimy użytkownikom na akceptację transakcji wymagających podania PIN-u. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w tym miejscu niecały rok po tym, jak zarejestrowaliśmy pierwsze transakcje w Polsce. Mamy nadzieję, że trwająca, owocna współpraca z Worldline pomoże nam w dotarciu do kolejnych rynków i SoftPos będzie dalej rewolucjonizować rynek płatności zbliżeniowych – mówi Grzegorz Nowakowski, Członek Zarządu i Założyciel SoftPos.
Wśród pierwszych użytkowników jest m.in. Edison Energia – spółka oferująca usługę wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz dostawca jedzenia w Warszawie – firma Delivery Team. Jedyne wymagania to system Android 8.0 (lub wyższy), dostęp do Internetu oraz moduł NFC. Bezpieczeństwo przyjmowania płatności przez SoftPos zostało potwierdzone certyfikacjami organizacji płatniczych, w tym Mastercard i Visa.
Pierwsi polscy sprzedawcy rozpoczęli używanie SoftPosa w lipcu 2020 roku. Kolejne miesiące przyniosły rosnące zainteresowanie rozwiązaniem, które zaowocowało wspólnymi wdrożeniami. Niektóre z nich, zostaną ogłoszone i uruchomione w kolejnych miesiącach – czytamy w komunikacie.
Nad terminalami w smartfonie pracuje także Mastercard – rozwiązanie nazywa się Cloud POS.
Z kolei Visa rozwija projekt o nazwie Tap to Phone. We współpracy z Visą powstaje także projekt SoftPosa od eService i MyPinpad.