mBank startuje z projektem mOkazje zakupy – od wczoraj pierwsze 50 tysięcy klientów może kupować na platformie Morele bezpośrednio w aplikacji mobilnej banku. Do końca roku bank da taką możliwość także pozostałym użytkownikom jego aplikacji. To pierwsza tego typu współpraca na rynku.

“Polacy lubią kupować w internecie, a przyszłością tego rynku są platformy zakupowe. Jak podaje firma Inquiry, do 2027 r. ich udział w całkowitej sprzedaży e-commerce w Polsce wzrośnie o 1/4 do 60 proc. Platformy e-commerce przyrównywane są centrów handlowych, w których pod jednym dachem znajdziemy niemal wszystko. To istotny czynnik ich sukcesu. Drugim jest bezpieczeństwo – za transakcje i dotarcie towaru do klienta odpowiedzialność bierze właściciel platformy. W dobie cyberoszustów to ważna kwestia.” – mówi Piotr Puchalski, dyrektor zarządzający mBanku, odpowiedzialny za projekt mOkazje zakupy.

Duży popyt na zakupy w sieci

W swojej strategii rozwoju na lata 2021-2025 mBank zapowiedział zwiększenie udziału w rynku e-commerce. Wejście we współpracę z platformą zakupową Morele to pierwszy większy krok do spełnienia tego celu. Oprócz potencjału rynkowego, bank widzi też duży potencjał własny. W 2023 roku jego klienci zrobili 240 mln transakcji w e-sklepach i wydali w nich blisko 27 mld zł.

“Nasi klienci to tak zwani ‘heavy userzy’ e-zakupów, którzy często i chętnie kupują w sieci. Co więcej są też bardzo otwarci na nowości.” – mówi Piotr Puchalski. mOkazje zakupy pozwoli ułatwić proces dokonywania zakupów w sieci, dając możliwość dokonania płatności bez wychodzenia z aplikacji.

To dopiero początek

Projekt podzielony jest na fazy. W pierwszej, która właśnie wystartowała, każdego dnia, bank zaproponuje blisko 50 tysiącom klientów możliwość zakupu jednego produktu w atrakcyjnej cenie. Baza klientów, którzy będą mieli dostęp do mOkazji zakupy będzie się sukcesywnie zwiększać. Ostatnia faza zakończy się w czwartym kwartale 2024 roku – wtedy z usługi będą mogli skorzystać wszyscy klienci indywidualni.

Za ofertę produktową odpowiedzialna jest platforma Morele, na której klienci mają dostęp do około 3 mln ofert z wielu kategorii – w tym także do asortymentu z portfolio 6 marek własnych. Jednak mOkazje zakupy nie będą wierną kopią ich platformy sprzedażowej. Partnerzy będą je wspólnie rozwijać o kolejne kategorie produktowe. W przyszłości bank chce też zaprosić do współpracy swoich klientów firmowych – szacuje, że z jego usług korzysta ponad 50 tys. właścicieli e-sklepów.