Rynek Web3 gaming oparty o technologię blockchain rozwija się dynamicznie od 2020 roku. Swoje pierwsze kroki stawiają na nim kolejni przedstawiciele branży gamingowej, m.in. Epic Games. Teraz, do tego grona dołącza również StarTerra (GameSwift) ogłaszając zupełnie nową strategię.

Czym właściwie jest Web3 gaming? To połączenie dwóch trendów – gamingu oraz finansów zdecentralizowanych budowanych w oparciu o technologię blockchain (DeFi). Zupełnie jak w przypadku DeFi, w Web3 gamingu decyzyjność kierowana jest z dala od jakichkolwiek organów centralnych. To gracz, a nie studia gamingowe i wydawcy gier, staje się podmiotem wynagradzanym za swoje starania i tworzony przez siebie content.

Platforma StarTerra zmienia się w GameSwift

Poza nową nazwą platforma zmienia także technologię oraz profil działalności. Przenosi się z blockchainu Terra na własny chain oparty o technologię Polygon Edge. Ogłaszając tym samym strategiczne partnerstwo z Polygonem, dla którego ma pełnić rolę go-to-chain dla wszystkich projektów gamingowych na tym ekosystemie. StarTerra była jednym z największych launchpadów w ekosystemie Terra.

GameSwift w ramach swojej strategii wprowadza zupełnie nowe funkcjonalności. Już w tym roku, planuje m.in. zaimplementować narzędzie, które swym działaniem będzie umożliwiało logowanie do różnych gier i aplikacji przy użyciu jednego konta, zupełnie jak w przypadku korzystania z Google Account, Apple ID i tym podobnych.

Misją GameSwift, porównywanego do Steam’a na blockchainie jest zapewnienie projektom gamingowym łatwego i szybkiego procesu onboardingu na blockchain, tak, aby deweloperzy mogli w prosty i szybki sposób wprowadzać innowacje, w tym mechanizmy zdecentralizowanych finansów i NFT, czy też metaverse – czytamy w komunikacie.

– Rozwój i zmiany są wpisane w DNA projektów opartych o blockchain. Zgodnie z tą dewizą, podjęliśmy kilka fundamentalnych decyzji, które modyfikują profil naszej działalności. Równocześnie nie jest to dla nas zmiana radykalna. Rozwijając grę StarHeroes zbudowaliśmy potężny know how w zakresie implementacji aspektów Web3 do gamingu tradycyjnego. Dzięki temu poznaliśmy potrzeby studiów gamingowych i zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej tworząc dla nich kompleksowy ekosystem rozwiązujący ich problemy – wyjaśnia Wojciech Gruszka, Chief Executive Officer GameSwift.

Rynek Web3 gaming z miliardowymi inwestycjami

W styczniu 2022 roku, inwestorzy przekazali nowym projektom GameFi 1 miliard dolarów. To kwota o 25% wyższa niż w całym 2021 roku. Jeszcze lepiej spojrzeć na te wartości w porównaniu rok do roku – o ile w 2021 roku inwestorzy VC przekazali projektom GameFi 874 miliony USD, to w 2022 roku (do lipca 2022 włącznie) jest to już kwota 2,4 miliarda dolarów co oznacza wzrost o 274%. Prawie połowa tych środków (48%) dotyczy rund seed.

Najwięksi w branży również stawiają na Web3 Gaming. Epic Games przeznaczyło 2 miliardy dolarów pochodzące od Sony Group Corporation oraz KIRKBI na rozwój metaverse. Z kolei marketplace Immutable X założył dedykowany fundusz o wartości 500 mln USD, który wesprze rozwój gier Web3 i projektów opartych o NFT. Podobną drogą podąża Venture Capital Andressen Horowitz przeznaczając budżet większy o 100 milionów dolarów.