— Mechanizm mediów społecznościowych umożliwia edukowanie i przekazywanie wartości w lekkiej i przyjemnej formie, do której najmłodsi będą z chęcią wracać. Możliwość nagrywania swojego rozwoju, podglądania rówieśników, lajkowania, czy wspólnego motywowania się i brania udziału w przeróżnych wyzwaniach łączy elementy realnego treningu z czystą zabawą — wymienia zalety 4GOALa Piotr “Petki” Laskosz, projektant i współtwórca aplikacji.
4GOAL.app zostaje startupem roku
W ciągu kilku miesięcy istnienia wartość rodzącej się społeczności docenili zarówno użytkownicy, jak i rodzice i skauci z całej Polski. Twórcom 4GOALa przyświecała idea, aby aplikacja umożliwiała dostęp do porad trenerów i ekspertów. Fakt, że dziennie korzysta z niej ponad 3 tys. osób zdaje się potwierdzać zarówno istnienie luki jak i celność założeń twórców.
Aplikacja otrzymała wyróżnienie na gali Mobile Trends Awards 2021 m.in: za tworzenie bezpiecznej przestrzeń kształcenia przyszłych piłkarzy i piłkarek. Aplikacja ma uzupełniać braki systemu edukacji tam, gdzie konwencjonalne metody już nie wystarczają lub są ograniczone barierami np. geograficznymi. Twórcy aplikacji dostrzegają podobną lukę także poza granicami Polski i planują w przyszłości globalny rozwój platformy.
— Kolejnym krokiem na mapie rozwoju aplikacji będą elementy grywalizacji między uczestnikami. Wszystko to w oparciu o moduł lig piłkarskich. Wprowadzimy systemy punktowe, awanse na kolejne poziomy rozgrywki oraz specjalne odznaki. Będą one swoistym wyróżnieniem i docenieniem postępów zawodnika. To wszystko wkrótce przed nami – zdradza szczegóły Marcin Szymała.