Startup Charles opracował system operacyjny all-in-one, conversational-first, który obiecuje wprowadzić wszystko, co związane z e-commerce do WhatsApp i innych popularnych komunikatorów. Na ten moment, firma umożliwia firmom sprzedaż produktów, wysyłanie newsletterów i wspieranie klientów z bieżącą personalizacją i integracją systemów za pośrednictwem czatu.

Charles zbiera 20 mln dolarów na rozwój e-commerce w WhatsAppie

Startup twierdzi, że kilku jego klientów osiąga już siedmiocyfrowe przychody. Oznacza to mniej więcej tyle, że handel poprzez WhatsApp napędza 10-40% ich sprzedaży. Ponadto wspomniani klienci mieli osiągać open rate „WhatsAppowych” newsletterów na poziomie 90% i osiem razy więcej przychodów na jednego odbiorcę.

Dzięki nowej rundzie finansowania Charles planuje rozszerzyć swoją działalność z Niemiec na pozostałe kluczowe rynki europejskie. Nowo obrany kierunek obejmuje także ofertę dla klientów korporacyjnych. Warto przy okazji wspomnieć, że WhatsApp nie jest pierwszą aplikacją oferującą tego typu rozwiązania. Dla przykładu, Instagram również uruchomił własną opcję płatności na czacie. Ta jest jednak dostępna jak na razie jedynie na terenie USA.

– Inwestycja 20 mln USD w startup Charles jest kolejnym dowodem na to, że rozwój social commerce w ostatnim czasie nabiera tempa. Użytkownicy chcą kupować coraz szybciej i bardziej intuicyjnie, a żadne aplikacje nie są im bliższe niż wspomniane media społecznościowe. Dla wielu internautów to główny kanał komunikacji, a także pierwszy widok po przebudzeniu. Potencjał sprzedażowy wydaje się więc być oczywisty. Dotychczas przyzwyczailiśmy się do zakupów za pośrednictwem Instagrama, a nawet Messengera. Wdrożone przez Tpay i Koda płatności bezpośrednio w Messengerze, m.in. Kuboty pokazują, że rynek ten nadal się rozwija. Jak widać na przykładzie WhatsApp’a nie wszystkie segmenty są już zagospodarowane, a social commerce kryje jeszcze olbrzymi potencjał. Czy za jakiś czas pierwszym skojarzeniem z WhatsApp’em będzie e-commmerce – czas pokaże! – komentuje Bartosz Witczak, Partner Account Manager w Tpay.