Rozwiązanie qbik opiera się na zastosowaniu technologii QR w procesie zamawiania posiłków. Po zeskanowaniu kodu ze stolika, na ekranie smartfona otwiera się wizytówka restauracji, za pomocą której gość może zapoznać się z promocjami, przywołać kelnera, zamówić danie bez jego pomocy oraz poprosić o rachunek.

Co oferuje startup qbik?

Inteligentne menu wykorzystuje technologię uczenia maszynowego, dzięki której system proponuje dodatki i prowadzi up-selling produktów. Platforma generuje dodatkowy przychód ze stolika na poziomie 15-20 proc. oraz przyspiesza obsługę klientów średnio o 10-15 proc. – czytamy w komunikacie startupu.

– Naszym celem jest zadbanie o wygodę tak klientów, jak i restauratorów, aby doprowadzić do sytuacji na zasadach „win-win”. Stąd – oprócz możliwości składania przez klienta zamówienia za pomocą QR kodu, opcji przywołania kelnera lub poproszenia o rachunek oraz dostępnej już wkrótce możliwości bezgotówkowej płatności za pomocą aplikacji – postawiliśmy na stworzenie zaawansowanego systemu doradztwa opartego na uczeniu maszynowym – tłumaczy Yevhenii Zadorin, szef i założyciel qbik.

Startup szuka inwestorów, aby dopracować i skomercjalizować swoje narzędzie. Za pośrednictwem platformy crowdfundingowej forc.ee chce pozyskać 650 tys. złotych na rozwój. Założyciele qbik przekonują, że dzięki procesowi upgrade’u kodu i wprowadzenia zmian wizualnych będą oferować jedno z najlepszych narzędzi dla restauratorów na rynku.

Celem qbik na najbliższe 12 miesięcy jest pozyskanie do współpracy nawet 500 lokali gastronomicznych i wejście na inne europejskie rynki. W tym czasie platforma ma być rozbudowywana o kolejne funkcjonalności, takie jak możliwość zdalnej rezerwacji stolików czy realizacja dostaw.