Partner serwisu Visa dla biznesu

Terminal płatniczy w telefonie? SoftPos od SIX Payment Service dzięki polskiemu fintechowi

Fintek
Fintek
#Fintech#Koronawirus
Opublikowano: 19 maja 2020, 17:33 Aktualizacja: 19 maja 2020, 17:33

SIX Payment Services wraz z polskim fintechem SOFTPOS wprowadza wszechstronny terminal płatniczy typu SoftPoS , który może być zainstalowany w formie aplikacji na dowolnym mobilnym urządzeniu z systemem operacyjnym Android 8.0 lub nowszym.

SOFTPOS

Pilotaż rozwiązania, które docelowo kierowane będzie do średnich i dużych punktów handlowo-usługowych na terenie całej Polski, także tych oferujących swoje produkty i usługi na innych rynkach europejskich, rusza już w maju.

Terminal płatniczy w formie aplikacji bez przystawek do smartfona

W dobie pandemii koronawirusa coraz więcej klientów i sprzedawców decyduje się na korzystanie z płatności elektronicznych. Dzięki technologii SoftPoS (Software Point of Sale) – specjalnemu oprogramowaniu, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwala korzystać z niego jak z terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami. SIX Payment Services we współpracy z SOFTPOS, polskim fintechem, przygotował pilotażowe wdrożenie rozwiązania typu SoftPoS dla średnich i dużych punktów handlowo-usługowych, także tych, które prowadzą działalność nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach europejskich.

– W przeciwieństwie do rozwiązań proponowanych przez inne firmy, nasze rozwiązanie jest   gotowe do wdrożenia we wszystkich sklepach naszego klienta działających na terenie całej Europy, a nie tylko w Polsce– wyjaśnia Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline Polska.

SoftPos od SOFTPOS nie wymaga drogiego sprzętu

Aplikacja SoftPoS nie wymaga od akceptanta zakupu nowego, drogiego sprzętu – każde urządzenie mobilne, niezależnie od producenta, z zainstalowanym systemem operacyjnym Android 8.0 lub nowszym (obecnie większość telefonów będących w użytku spełnia te wymagania) będzie z nią kompatybilne. Nie jest przy tym konieczne dokupienie żadnych dodatkowych przystawek, co pozwala na znaczne oszczędności dla akceptantów.

– Nasza aplikacja pomyślnie przeszła wymagający proces certyfikacji bezpieczeństwa zgodny z wytycznymi Mastercard i Visa oraz proces certyfikacji funkcjonalnej, wydajności i kompatybilności przeprowadzony przez autoryzowane laboratorium EMV – mówi Grzegorz Nowakowski z SOFTPOS – początkowo możliwe będzie wykonywanie płatności zbliżeniowych bez autoryzacji kodem PIN, czyli– po niedawnym podwyższeniu przez Mastercard i Visa limitu dla takich transakcji w Polsce – o wartości do 100 złotych. Po planowanym wkrótce uzyskaniu certyfikacji w zakresie PIN, możliwe będzie także dokonywanie płatności zbliżeniowych na wyższe kwoty, po uprzedniej autoryzacji kodem PIN na urządzeniu sprzedawcy.

Poza kartami plastikowymi transakcje zbliżeniowe są realizowane także za pomocą portfeli elektronicznych (na przykład: Apple Pay), które umożliwiają autoryzację płatności na urządzeniu osoby płacącej. SoftPos będzie również akceptował płatności wykonane przy pomocy zbliżeniowego BLIK.

 

 

 


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

terminal-platniczy-w-telefonie-softpos-od-six-payment-service-dzieki-polskiemu-fintechowi