Startup został założony w Szczecinie przez Tytusa Gołasa i Marcina Wiktora, jako live chat dla małych i średnich firm obsługujących klientów online. W ciągu kilku lat Tidio stało się 4. najpopularniejszym live chatem na świecie, wykorzystywanym na ponad 300 tys. stron internetowych. Szczecińska spółka jest teraz także drugim pod względem popularności live chatem na Shopify. Każdego miesiąca Tidio wspiera obsługę ponad 500 milionów użytkowników.
Pozyskane fundusze pójdą na rozwój startupu
Od roku 2018 przychody Tidio wzrosły ponad 7,7-krotnie, przy jednoczesnym zachowaniu pozytywnego cash flow. Spółka pozyskała dotychczas finansowanie od zewnętrznych inwestorów dwukrotnie. Mowa tutaj o 3 mln zł od funduszu bValue w roku 2018 i 4 mln zł od Inovo Venture Partners w roku 2019.
Teraz Tidio pozyskało ponad 110 mln zł (25 mln dolarów) w Serii B. Rundzie przewodził amerykański fundusz PeakSpan Capital, który specjalizuje się w inwestycjach w spółki w fazie wzrostowej – rozwijające oprogramowanie B2B. W Serii B udział wzięli też udział dotychczasowi inwestorzy – polski fundusz Inovo Venture Partners oraz Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
Tidio planuje przede wszystkim zainwestować w zespół. Spółka chce podwoić liczbę swoich pracowników, zatrudniając specjalistów od marketingu i produktu, a także deweloperów z międzynarodowym doświadczeniem. Dziś zespół Tidio stanowi ponad 140 pracowników, pochodzących z Europy i Ameryki Północnej, którzy mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie.
Narzędzia szczecińskiego startupu integrują się między innymi z e-mailem, Facebookiem, Instagramem, WordPressem i Shopify, umożliwiając obsługę klientów na wszystkich kanałów z jednego panelu zarządzania. Startup pracuje obecnie nad nowymi funkcjami dla swojej platformy, w tym nad botami sprzedażowymi opartymi o AI oraz narzędziami do „marketing automation”.