Przez najbliższy tydzień na nastolatków oraz ich opiekunów czekać będą aktywności zarówno w samej aplikacji, jak też poza nią. Zwieńczeniem akcji będzie konferencja DBI organizowana przez NASK oraz Fundację, której partnerem został TikTok.

8 lutego obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu

Platforma społecznościowa Tik Tok regularnie angażuje się w działania, których celem jest zwiększanie bezpieczeństwa jej użytkowników. Przypadający na 8 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu to idealna okazja do aktywnego promowania dobrych praktyk w zakresie świadomego korzystania z cyfrowej przestrzeni.

Tym razem platforma podjęła współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Wesprze ona doroczną konferencję oraz wspólnie przeprowadzi serię aktywności informacyjnych i promujących bezpieczne praktyki.

W tygodniu poprzedzającym Dzień Bezpiecznego Internetu, na TikToku opublikowana zostanie seria filmów przygotowanych przez znanych i lubianych twórców platformy takich jak: Mamanaobrotach , Magdalena Chorzewska, Taranek, Bloger Wojciech, czy Kuba Przygoński. Poruszą oni pięć ważnych tematów takich jak: internetowe wyzwania, fake newsy i dezinformacja, cyberprzemoc, promowanie szkodliwych wzorców wyglądu i dbałość o cyfrowy dobrostan.

Materiały będą zachęcać użytkowników TikToka do tworzenia własnych treści i dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat bezpiecznego poruszania się w sieci. By dotrzeć z tymi ważnymi przekazami do jak największej grupy odbiorców, treści edukacyjne będą promowane na platformie formatami reklamowymi, powstanie również dedykowany landing page dostępny w sekcji „Odkryj”.

Webinar dla rodziców

TikTok ma świadomość, że intensywnie zmieniający się świat technologii może utrudniać rodzicom i opiekunom prowadzenie rozmów o bezpieczeństwie w sieci ze swoimi podopiecznymi. Z tą myślą, poza aktywnościami w ramach TYgodnia Bezpiecznego Internetu, przygotuje wraz z Fundacją otwarty webinar dla rodziców.

– TikTok to autentyczność i rozrywka. A bezpieczeństwo społeczności jest kluczowym elementem zapewniającym oba te atrybuty. Współpraca z uznanym partnerem – Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, to kolejny krok w stronę zwiększania świadomości cyfrowej i pomoc w dostrzeżeniu oraz zrozumieniu najistotniejszych zjawisk. Cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze dotarcie i zaangażowanie naszej społeczności do ważnej rozmowy – mówi Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations, TikTok CE.