Douyin, skierowany na rynek chiński, podlega surowszym regulacjom i silniej koncentruje się na handlu elektronicznym. Z kolei TikTok bardziej skupia się na międzynarodowej publiczności. Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower, TikTok wygenerował również rekordowy przychód brutto z IAP w wysokości 1,9 miliarda dolarów w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Użytkownicy TikToka wydali w aplikacji 6 mld dolarów

W świecie aplikacji mobilnych TikTok pozostaje bezkonkurencyjny pod względem przychodów z zakupów w aplikacji. Oprócz aplikacji z grami, jedynie YouTube i subskrypcja Google One zdołały przekroczyć łączną kwotę przychodu TikTok za czwarty kwartał 2024 roku w całym roku kalendarzowym. Co więcej, TikTok osiągnął ponad dwukrotnie wyższe przychody niż jakakolwiek inna aplikacja czy gra w 2024 roku. Dla porównania, druga w rankingu gra Monopoly GO przyniosła „zaledwie” 2,6 miliarda dolarów przychodów.

Przychody TikToka z IAP w 2024 roku znacznie wzrosły – w 2023 roku wynosiły one 4,4 miliarda dolarów. Wzrost ten wynika między innymi z tego, że użytkownicy coraz chętniej wydają pieniądze na zakup wirtualnych prezentów dla twórców, z czego chińska firma zatrzymuje aż 50% wartości każdej transakcji. Mimo imponujących wyników finansowych, pod względem liczby pobrań TikTok znalazł się na drugim miejscu w czwartym kwartale 2024 roku. Na szczycie rankingu uplasował się Instagram, a za Chińczykami znalazły się WhatsApp, Facebook i Temu.

TikTok wciąż mierzy się jednak z wyzwaniami regulacyjnymi, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Aplikacja powróciła na rynek po tym, jak prezydent Trump opóźnił termin zakazania jej działalności ze względów bezpieczeństwa narodowego. Decyzja ta została odsunięta o 75 dni, z możliwością dalszego przedłużenia. Ostatnio pisaliśmy, że TikTok wrócił do sklepów Google Play i App Store w USA.