Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój cyfryzacji firm, m.in. z sektora ubezpieczeniowego i zmieniła sposób komunikacji z klientami. Przy wsparciu Asseco, TU Zdrowie implementuje IGĘ – nową Inteligentną Głosową Asystentkę – voicebot ma za zadanie przyspieszyć proces obsługi klienta.

Boty coraz częściej wspierają fizycznych pracowników

Popularność botów to już rzeczywistość. Według prognozy portalu Statista, do 2025 roku rynek wirtualnych asystentów marki osiągnie wartość ponad 1,25 mld USD. Natomiast, jak pokazują wyniki badania firmy LivePerson, która poznała opinie ponad 5 tys. konsumentów z Europy, Ameryki Północnej, Azji i Australii, w 2020 roku 75% respondentów przynajmniej raz miało do czynienia z wirtualnym doradcą.

Asseco jest największą firmą IT w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Zaprojektowany i wdrożony przez nich inteligentny bot głosowy o imieniu IGA, działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji. Wirtualny doradca jest dostępny 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Towarzystwo Ubezpieczeń Zdrowie SA działa na polskim rynku zdrowia od ponad 11 lat i jest jedynym towarzystwem ubezpieczeń specjalizującym się w opiece zdrowotnej dla pracowników firm. Z usług TU Zdrowie aktywnie korzysta ponad 170 tys. klientów. W ramach swojej oferty firma ubezpiecza już ponad 170 tysięcy osób, które korzystają z ponad 3,7 tysiąca placówek medycznych w całym kraju.

– Branża ubezpieczeń medycznych charakteryzuje się bardzo dużą częstotliwością kontaktów telefonicznych. Najważniejsze jest to, aby ubezpieczony mógł o każdej porze, bez żadnych problemów i zbędnego oczekiwania, załatwić wszelkie sprawy związane z jego ubezpieczeniem – podkreśla Sławomir Koszewski, Członek Zarządu TU Zdrowie.