Współczesny rynek reklamowy wymaga coraz większej precyzji i efektywności, a dane deklaratywne nie zawsze w pełni oddają rzeczywiste potrzeby odbiorców. Dzięki nowej współpracy TVN Media z Visa reklamodawcy mają zyskać możliwość podejmowania decyzji bazujących na wnioskach płynących z danych Visa.

Lepsze targetowanie reklam w TV dzięki współpracy TVN i Visa

Dostarczane dane są odpowiednio przetwarzane, zanonimizowane i agregowane, co ma zapewniać ochronę prywatności użytkowników. Informacje te są analizowane w ramach określonych obszarów geograficznych w całej Polsce, co umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie kampanii reklamowych.

Wprowadzenie danych transakcyjnych ma wzmacniać potencjał Addressable TV jako narzędzia umożliwiającego realizację kampanii reklamowych. Rozwiązanie telewizji adresowalnej wykorzystuje możliwości nowoczesnych, podłączonych do Internetu odbiorników telewizyjnych, w zakresie emisji pełnoekranowych reklam video drogą digitalową.

Polega to na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w liniowej TV alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika, które dostarczane są drogą internetową i nakładają się na blok liniowy w idealnej synchronizacji czasowej, niezauważalnej dla widza.

W przypadku tradycyjnej TV w ramach jednego bloku reklamowego emitowane są dokładnie takie same reklamy. Widzą je wszyscy widzowie, którzy w danym momencie oglądają ten kanał. Model dynamicznej podmiany reklamy, czyli Adressable TV, zakłada możliwość emisji różnych reklam w ramach tego samego bloku reklamowego, dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców, co możliwe jest dzięki zastosowaniu rozwiązań adserwerowych wspartych wiedzą na temat użytkownika. W tym modelu z definicji nie ma kontaktów nieefektywnych, gdyż każda reklama dopasowana jest do charakterystyki widza.

W komunikacie czytamy, że nowe rozwiązanie otwiera możliwości lepszego dostosowania przekazu reklamowego do rzeczywistych zachowań zakupowych odbiorców. „Zestawienie danych TVN Media i Visa ma pozwalać na budowanie profili konsumenckich uwzględniających przyzwyczajenia zakupowe, finanse, podróże, korzystanie z produktów i usług cyfrowych. Dzięki temu możliwe staje się precyzyjne zidentyfikowanie konsumentów we wszystkich segmentach, w tym również w segmencie premium” – zapewniają firmy w informacji prasowej.