W komunikacie prasowym PKO BP czytamy, że podejście banku opiera się na zasadzie „AI everywhere” – sztuczna inteligencja ma być obecna w każdym procesie i kanale, wspierać decyzje, automatyzować działania oraz tworzyć wartość dla biznesu. Strategia rozwoju koncentruje się na 5 filarach: edukacji, zgodności, adaptacyjności, wartości biznesowej oraz solidnych podstawach technologicznych.
Jeszcze więcej sztucznej inteligencji w PKO BP
Już teraz bank wykorzystuje sztuczną inteligencję w codziennych działaniach. Prawie 1,4 tys. programistów korzysta z asystenta AI, który pomaga w pisaniu kodu, poprawia błędy i tworzy scenariusze testowe. Dodatkowo ponad 11 tys. pracowników używa wyszukiwarki szukAI, która pozwala szybko znaleźć informacje w dokumentach wewnętrznych banku.
W komunikacie czytamy, że 1,5 tys. pracowników korzysta z MS Copilot opartego na modelu GPT-5 – a niedługo skorzystają z niego wszyscy pracownicy. Bank wdrożył też narzędzie, które łączy technologię OCR i generatywny model językowy – zmienia skany dokumentów na edytowalne wersje i pozwala zadawać pytania do ich treści.
Dodatkowo rozwijana jest platforma MLOps, w ramach której bank wdraża setki modeli uczenia maszynowego dla różnych obszarów biznesowych – w tym LLMOps, które wspiera tworzenie i utrzymanie modeli AI w procesach produkcyjnych banku.
PKO BP podaje również, że niedawno powstałe Centrum Kompetencji AI wspiera wszystkich pracowników banku w zdobywaniu wiedzy i umiejętności z zakresu sztucznej inteligencji – niezależnie od ich funkcji czy obszaru zadań. Centrum zbiera potrzeby biznesowe, rozwija projekty i współpracuje ze wszystkimi obszarami banku oraz spółkami grupy.


