PKO BP współpracuje m.in. z AXA, Benefia, Proama, InterRisk i LINK4. Bank oferuje polisy OC z Zieloną Kartą, AC, NNW i Assiance. Klient może dokonać wyboru i zakupu polisy bez wychodzenia z domu – wystarczy zalogować się do iPKO lub aplikacji mobilnej IKO, gdzie można wybrać odpowiednie ubezpieczenie na podstawie wyników prezentowanych przez porównywarkę. Ubezpieczenia znajdziemy w zakładce z ofertami banku – użytkownik musi podać numer rejestracyjny pojazdu, następnie przepisać dane z dowodu rejestracyjnego, itp.

Insurtech w aplikacji bankowej

Po uzupełnieniu danych system wylicza koszt wybranych ubezpieczeń i przedstawia wszystkie oferty z zaznaczeniem tej najbardziej korzystnej cenowo. Po zatwierdzeniu zakupu narzędziem autoryzacyjnym dokumenty ubezpieczeniowe są przesyłane na adres e-mail wskazany we wniosku o ubezpieczenie. Proces sprzedaży jest tak przygotowany, aby sprostać wymaganiom klientów, mających różne oczekiwania co do zakresu, sumy ubezpieczenia i sposobu likwidacji ewentualnych szkód oraz kosztów ubezpieczenia. Możliwy jest zakup polisy nawet z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Cel to pół miliona sprzedanych polis w okresie 2 lat

Możliwość zakupu ubezpieczenia przez aplikację mobilną PKO BP dostępne jest od września 2019 roku. 100 tys. to dobry wynik – zwłaszcza, że rozwiązanie nie było specjalnie promowane, a jego znalezienie w aplikacji mimo wszystko wymaga przeklikanie się przez aplikację. W informacji prasowej banku czytamy, że PKO BP w kolejnych dwóch latach chce poprawić wynik o 500%, czyli sprzedać w sumie pół miliona ubezpieczeń online.

PKO BP przekonuje, że cały proces zakupowy tra dosłownie klikanaście minut. Bank powiadomił także, że rozwija ofertę ubezpieczeń majątkowych i życiowych.

Więcej o nowoczesnych ubezpieczeniach posłuchasz w naszym specjalnym cyklu podcastów InsurTalk.