W podcaście poruszyliśmy takie zagadnienia jak kwestie edukacji klientów w kontekście udostępniania danych, potencjalne obawy użytkowników przez tego typu usługami, czy różnice w komunikacji pomiędzy klientami młodszymi a starszymi. Okazuje się, że Polacy chcą korzystać z dobrodziejstw otwartej bankowości, jeśli otrzymają stosowną zachętę.
Jak można skorzystać na udostępnieniu swoich danych?
Z badania Easy Check wynika, że ponad połowa ankietowanych Polaków może udostępnić swoje dane innym podmiotom w zamian za dodatkowe korzyści. Chodzi tutaj m.in. o niższą cenę (30%) lub uproszczenie procedury weryfikacji tożsamości i samej sprzedaży (20%).
Zbigniew Hordecki, w rozmowie z Izabelą Kozakiewicz, opowiedział sporo o edukacji klientów oraz o potencjalnych korzyściach, jakie mogą wynikać z dyrektywy PSD2 i otwartej bankowości. Bardzo istotny jest dialog z konsumentami, tak aby zwiększać ich świadomość co do tego typu rozwiązań. Warto mówić także dużo o bezpieczeństwie.
Materiał jest dostępny na YouTube, Spotify, Soundcloud, czy Apple Podcast. Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.