Vela dostępna jest w aplikacji mobilnej VeloBanku przez całą dobę. Ma ułatwić klientom zarządzanie finansami, odpowiadając na pytania dotyczące ich produktów, salda konta, historii transakcji czy terminów spłat rat. Wirtualna asystentka pomoże wygenerować kod BLIK, zmienić limity transakcyjne na karcie albo szybko odnaleźć produkt lub usługę w apce.

Vela – wirtualna ekspertka wesprze klientów VeloBanku

Dzięki możliwości komunikacji zarówno za pomocą tekstu, jak i mowy, Vela zapewnia klientom wygodę
i elastyczność kontaktu. Co więcej, wirtualna asystentka będzie rozwijać się wraz z ofertą banku, dostosowując swoje funkcjonalności do zmieniających się potrzeb klientów – czytamy w komunikacie.

Bank zdecydował się na etapowe etapowe udostępnianie Veli dla kolejnych grup klientów, dzięki czemu po pełnym wdrożeniu, będzie wiedziała, jak najlepiej i najpełniej odpowiadać na pytania klientów.

Przykładem innego wykorzystania sztucznej inteligencji jest kredyt gotówkowy VeloFotka, dostępny w aplikacji mobilnej, który wykorzystuje AI do zautomatyzowanego procesu obsługi pożyczki konsumenckiej. W nawet 30 sekund od zrobienia zdjęcia etykiety cenowej skrypt rozpozna produkt, uzupełni szablon wniosku kredytowego. A po uwierzytelnieniu tożsamości klienta, spełnieniu przez niego warunków udzielenia kredytu i podpisaniu umowy, środki zostaną wypłacone na konto.

Pierwszym rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję w VeloBanku był chatbot, który wspierał doradców obsługujących klientów zainteresowanych programem „Bezpieczny kredyt 2%”.

Ostatnio pisaliśmy, że VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił swoim klientom Click to Pay, czyli nowy standard płatności kartą w internecie. Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty.