Dodatkowo na platformie zostanie zaimplementowana obsługa Visa+ – rozwiązanie umożliwiające dokonywanie płatności za pomocą identyfikatorów kart płatniczych powiązanych z numerem telefonu lub adresem e-mail. Dzięki temu Visa+ ma ułatwić proces przesyłania środków.
Współpraca fintechu Visiona i Visa
Visa Direct to globalna usługa umożliwiająca osobom fizycznym, przedsiębiorstwom oraz organizacjom publicznym przesyłanie i odbieranie środków pieniężnych za pośrednictwem sieci Visa. Umożliwia ona realizację zarówno krajowych, jak i transgranicznych przelewów push-to-account (P2A) i push-to-card (P2C), bazując na rozbudowanej globalnej infrastrukturze bankowej oraz interfejsach API dostarczanych przez Visa.
Visa+ to z kolei rozwiązanie, które pozwala identyfikować odbiorców płatności za pomocą identyfikatorów powiązanych z numerem telefonu lub adresem e-mail – ma to upraszczać proces realizacji płatności peer-to-peer oraz zwiększać ich dostępność – czytamy w komunikacie. Teraz rozwiązania te zostaną zintegrowane z systemami oferowanymi przez Visiona w ramach nowych wersji VCSS i udostępnione klientom.
Visiona jest dostawcą rozwiązań płatniczych na polskim rynku dla instytucji finansowych. Do jej klientów należą, między innymi BNP Paribas, BPS, Grupa Polsat Cyfrowy, ING, ITCARD, Bank Millennium i Bank Pekao SA.
Ostatnio pisaliśmy, że Visa rozwija nowe produkty – w tym technologie napędzane sztuczną inteligencją umożliwiające konsumentom między innymi szybsze wyszukiwanie oraz zakup produktów. Podczas wydarzenia Product Drop, Visa podzieliła się informacjami o tym, w jaki sposób połączenie sztucznej inteligencji i cyfrowego handlu może zmienić to, jak konsumenci wyszukują i kupują produkty oraz usługi. W niedalekiej przyszłości będą oni umożliwiać agentom AI przeglądanie, wybieranie, kupowanie i zarządzanie zakupami w swoim imieniu.